ویتامین K برای سلامت قلب مفیدست مطالعات نشان می دهد؛ مین فود: تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که از رژیم غذایی غنی از ویتامین K استفاده می نمایند، 34 درصد کمتر در معرض بیماریهای قلبی عروقی در رابطه با تصلب شرایین هستند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه نیوادیت کووان آمریکا داده های بیش از ۵۰ هزار نفر را که در مطالعه رژیم غذایی، سرطان و سلامت دانمارک در یک دوره ۲۳ ساله شرکت کرده بودند مورد بررسی قرار دادند. آنها بررسی کردند آیا افرادی که غذاهای حاوی ویتامین K بیشتری مصرف می کنند، کمتر در معرض بیماریهای قلبی عروقی در رابطه با تصلب شرایین (تجمع پلاک در شریان ها) هستند. دو نوع ویتامین K در غذاهایی که می خوریم وجود دارد: ویتامین K۱ که عمدتا در سبزیجات پهن برگ سبز و روغن های گیاهی وجود دارد و ویتامین K۲ که در گوشت، تخم مرغ و غذاهای تخمیر شده مانند پنیر وجود دارد. این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان دریافت ویتامین K۱ را داشتند ۲۱ درصد کمتر در معرض بیماریهای قلبی عروقی در رابطه با تصلب شرایین قرار گرفتند. در مورد دریافت کنندگان ویتامین K۲، خطر بستری شدن در بیمارستان ۱۴ درصد کمتر بود. این ریسک پایین تر برای همه انواع بیماریهای قلبی در رابطه با تصلب شرائین، خصوصاً برای بیماری عروق محیطی به میزان ۳۴ درصد مشاهده شد. دکتر «نیکولا بوندونو»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «یافته ها نشان میدهد که مصرف بیشتر ویتامین K ممکنست برای محافظت در مقابل تصلب شرایین و بیماریهای قلبی عروقی متعاقب آن مهم باشد.» وی در ادامه می افزاید: «اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل این پروسه مورد نیاز است، اما ما معتقدیم که ویتامین K از تجمع کلسیم در شریان های اصلی بدن محافظت می کند.» منبع: minfood.ir 1400/05/25 13:58:01 5.0 از 5 1487 تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , تخم مرغ این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی