روغن های گیاهی ریسک سکته را کم می کنند مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود نتایج یک تحقیق مقدماتی نشان داده است افرادی که چربی رژیم غذایی خویش را از روغن زیتون به جای استیک دریافت می کنند با کاهش خطر مبتلا شدن به سکته مغزی روبرو هستند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، این مطالعه که بر روی بیشتر از ۱۰۰ هزار کارشناس سلامت انجام شد، نشان داد کسانی که روغن های گیاهی و سایر غذاهای گیاهی را بعنوان منبع چربی خود ترجیح می دادند، معمولا در طول سال ها با خطر سکته مغزی کمتری مواجهند. به طور کلی، ۲۰ درصد از افرادی که بیشترین مصرف چربی های گیاهی را داشتند، در مقایسه با افرادی که پایین ترین میزان مصرف این چربی ها را داشتند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی در خلال ۲۷ سال بودند. در سوی دیگر این طیف، افرادی بودند که بیشتر چربی رژیم غذایی خویش را از گوشت دریافت می کردند. ۲۰ درصدی که بیشترین مصرف این نوع چربی ها را داشتند، ۱۶ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی بودند. «فنگلی وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در اینباره می گوید: «بسیاری از مطالعات به رابطه بین چربی رژیم غذایی و خطر سکته پرداخته اند. یافته های ما طرفدار جایگزینی چربی گوشت گاو با روغن های گیاهی مانند زیتون، سویا یا ذرت است.» وی در ادامه می افزاید: «افرادی که چربی های گیاهی زیادی مصرف می کنند، احتمالاً کارهای دیگری هم مانند خوردن میوه ها و سبزیجات، ورزش کردن و سیگار نکشیدن را انجام می دهند.» به گفته محققان، اثرات منفی چربی اشباع شده بر سلامتی احتمالاً سبب افزایش ریسک سکته مغزی در بین طرفداران گوشت قرمز می شود. در مقابل، افرادی که به چربی های گیاهی علاقه دارند، احتمالاً چربی اشباع کمی مصرف می کنند. محققان تاکید می کنند رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات پر فیبر و ماهی، مواد مغذی مورد نیاز افراد برای پشتیبانی از سلامت قلبی عروقی را تأمین می کند. منبع: مین فود 1400/08/20 13:41:39 5.0 از 5 1832 تگهای خبر: چربی , رژیم غذایی , سبزیجات , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات ماهیچه ها خطر مبتلا شدن به دیابت را کم می کنند آن چه باید در رابطه با پرمصرف ترین مکمل ها بدانیم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی