تغذیه نقش پررنگی در مبتلاشدن به زوال عقل دارد محققان یونانی می گویند؛ خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، لوبیا و سایر مواد غذایی با خواص کاهش التهاب ممکنست احتمال مبتلاشدن به زوال عقل را با افزایش سن کم کند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان میدهد اگر رژیم غذایی مملو از غذاهای التهابی باشد، ممکنست تا سه برابر بیشتر با افزایش سن گرفتار از دست دادن حافظه و مشکلات زبان، حل مسئله و سایر مهارت های فکری شوید. دکتر «نیکولاس اسکارمیس»، استادیار عصب شناسی در دانشگاه کاپودیستری آتن یونان، می گوید: «رژیم غذایی حاوی مقادیر کمتر غذاهای التهابی، با خطر کمتر ابتلاء به زوال عقل مرتبط است». هنوز معین نیست که چگونه رژیم غذایی می تواند به پیش گیری از زوال عقل و حفظ سلامت مغز کمک نماید. اسکارمیس اظهار داشت: «رژیم غذایی ممکنست بوسیله مکانیسم های زیادی بر سلامت مغز تأثیر بگذارد و طبق یافته های ما، التهاب ممکنست یکی از آنها باشد.» برای این مطالعه، بیش از ۱۰۰۰ نفر در یونان (میانگین سن: ۷۳) پرسشنامه ای را برای تعیین پتانسیل التهابی یا امتیاز رژیم غذایی خود تکمیل کردند. زمانی که مطالعه شروع شد، هیچکس زوال عقل نداشت. شش درصد در ضمن ۳ سال پیگیری به زوال عقل مبتلا شدند. نمرات التهاب رژیم غذایی از ۸.۸۷- تا ۷.۹۸ متغیر بود که نمرات بالاتر به رژیم غذایی التهابی تر اشاره دارد. این مطالعه نشان داد افرادی که کمترین امتیاز را داشتند نسبت به افرادی که نمرات بالاتری داشتند کمتر در معرض ابتلاء به زوال عقل بودند. هر یک نمره افزایش در امتیاز التهابی رژیم غذایی با افزایش ۲۱ درصدی خطر ابتلاء به زوال عقل همراه بود. کسانی که کمترین امتیاز را داشتند هر هفته حدود ۲۰ وعده میوه، ۱۹ وعده سبزیجات، ۴ وعده لوبیا یا سایر حبوبات و ۱۱ وعده قهوه یا چای مصرف می کردند. در مقابل، افرادی که بالاترین امتیاز را داشتند در هفته حدود ۹ وعده میوه، ۱۰ وعده سبزیجات، ۲ وعده حبوبات و ۹ وعده قهوه یا چای مصرف می کردند. اسکارمیس در ادامه اضافه کرد: «به طور کلی رژیم غذایی حاوی مقادیر بیشتر میوه، سبزیجات، حبوبات، چای یا قهوه، یک رژیم ضد التهابی است.» به گفته پژوهشگران، خوردن برخی مواد خوراکی نیز نظیر انواع توت ها، سبزیجات پهن برگ، مغزیجات آجیلی، گندم کامل و تصفیه نشده، سیر، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، روغن زیتون تصفیه نشده، ماهی سرخ نشده، و مرغ در حفظ سلامت مغز مفید هستند. محققان بر پرهیز از الگوی رژیم غذایی غربی همچون کاهش مصرف لبنیات پرچرب، غذاهای سرخ شده یا فست فودها، شیرینی ها و گوشت قرمز بعنوان غذاهای التهابی تاکید دارند. 1400/08/26 11:17:58 5.0 از 5 1492 تگهای خبر: تغذیه , خوراكی , رژیم غذایی , سبزیجات این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی