70 درصد مردم دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند وزیر بهداشت: به گزارش مین فود البرز وزیر بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه پیک کرونا در کشور فروکش کرده ولی باید بدانیم که همیشه احتمال پیک بعدی وجود دارد. به گزارش مین فود به نقل از ایسنا بهرام عین الهی روز پنجشنبه چهارم آذرماه با حضور در موسسه رازی ضمن اشاره به اهمیت واکسن های داخلی کرونا برای کنترل این ویروس اظهار نمود: وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است و وقتی مردم شاداب و سالم باشند و بتوانند به کارهای روزمره خود برسند، وزارت بهداشت به وظایف خود به درستی عمل کرده است. وی افزود: تا کنون ۸۵ درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و نزدیک به ۷۰ درصد آنها هم دو دز تزریق کرده اند. وی اضافه کرد: این آمار یک آمار اعجاب انگیز در دنیاست چون ما توانستیم در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از جمعیت کشور را درمقابل کرونا واکسینه نماییم. وی توضیح داد: همه این اتفاقات به خاطر اطمینان مردم به دولت و وزارت بهداشت است که در این خصوص باید از آنها قدردانی نماییم. وزیربهداشت افزود: خوشبختانه پیک کرونا در کشور فروکش کرده ولی باید بدانیم که همیشه احتمال پیک بعدی وجود دارد و بر این اساس از مردم درخواست می شود همچنان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی دقت کافی را داشته باشند. عین الهی افزود: فعلاً باید باکرونا زندگی بکنیم؛ تجربه نشان داده کشورهایی که فکر کردند توانسته اند این ویروس را به صورت کامل مهار کنند، امروزه باردیگر گرفتار شده اند. وی اظهار نمود: آلمان، روسیه و آمریکا کشورهایی هستند که هم اکنون با کرونا باردیگر درگیر شده اند. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با تاکید بر توان و تخصص دانشمندان ایرانی توانسته ایم بهترین واکسن های کرونای دنیا را تولید نماییم، اضافه کرد: به جهت اینکه یک واکسنی به تایید برسد، مراحل مختلفی طی می کند که موسسه رازی از واکسن های بسیار پیشرفته دنیاست که اثربخشی بالایی هم دارد. این مسئول توضیح داد: امروز پنج میلیون دز از این واکسن تحویل وزارت بهداشت شده و امیدواریم تزریق آن سبب ایمنی بیشتر مردم شود. عین الهی افزود: پس از اتمام دز اول و دوم، تزریق دز سوم بخصوص برای افرادی که شرایط ویژه ای دارند در دستور کار قرار گرفته است. وی اضافه کرد: در دولت جدید فاصله ای بین وزارت خانه ها وجود ندارد و ما پرسنل زحمتکش موسسه رازی را از خودمان می دانیم و از آنها حمایت می نماییم. وی ابراز کرد: امیدواریم به مرحله ای برسیم که در بحث واکسن کرونا فقط ازتولیدات داخلی استفاده نماییم. وی اظهار داشت: درحال برنامه ریزی برای صادرات واکسن کرونای موسسه رازی هستیم تا بتوانیم استانداردهای این واکسن را بالا ببریم و در این راستا مجوز صادرات تا سقف ۲۰ درصد تولیدی این واکسن صادر گردیده است. منبع: مین فود 1400/09/04 20:59:53 5.0 از 5 1233 تگهای خبر: استاندارد , ایمنی , برنامه , بهداشت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها مهلت مجدد ثبت نام آزمون های سمپاد و نمونه دولتی تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد قیمت دلار و یورو مرکز مبادله ایران امروز پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵ دستورالعمل جدید نرخ های مصوب مکمل و شیرخشک ابلاغ گردید نوسان دمای بدن تهدیدی جدی برای ارگان های حیاتی پربحث ترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان جدیدترین ها آغاز نام نویسی کتاب های پایه های ورودی از امروز آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم ارزیابی حلال مکمل ها فقط محدود به ماده مؤثره نیست تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان هوش مصنوعی در علوم انسانی با دوره های کوتاه مدت شروع می شود دلایل نابینایی چیست؟ به علاوه فیلم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری تغذیه نوزادان با تخم مرغ می تواند خطر آلرژی را کم کند صدور الکترونیک پروانه های غذایی شرایط نگهداری شیرخشک در انبارهای دارویی ابلاغ گردید تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی