تغذیه مادران آبستن بر عادات غذایی کودک تأثیر می گذارد محققان می گویند؛ به گزارش مین فود محققان می گویند اگر مادران در دوران حاملگی سبزیجات بیشتری مصرف کنند، کودکان شان از خوردن سبزیجات اجتناب نمی کنند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث ساوند، یک مطالعه جدید خوردن حداقل سه وعده سبزیجات در روز در دوران حاملگی را با مصرف بیشتر این ماده خوراکی در کودکان تا سن شش سالگی مرتبط دانسته است. به گفته تیم متخصصان آمریکایی و فرانسوی، مصرف سبزیجات در دوران شیردهی هم در علاقه کودک به خوردن سبزیجات تاثیر داشته است. آنها معتقدند طعم های تلخ سبزیجات که در رحم و شیر مادر منتقل می شوند، امکان دارد ترجیحات غذایی نوجوانان را هنگام بزرگ شدن شکل دهد. رژیم غذایی سرشار از سبزیجات پهن برگ و میوه ها می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، فشار خون را کم کند، چاقی را مهار کند و حتی با بعضی از سرطان ها روبرو شود. محققان این مطالعه ادعا می کنند که اگر مادران در دوران حاملگی بیشتر سبزیجات مصرف کنند، کودکان شأن بیشتر از سبزیجات لذت می برند. محققان دانشگاه های رودآیلند، کلرادو و پاریس، ۶۹۶ زن را از مه ۲۰۰۵ تا ژوئن ۲۰۰۷ در طول حاملگی و بعد از آن، مورد بررسی قرار دادند و پرسشنامه پیگیری آنها تا شش سال بعد انجام شد. در این مطالعه، از مادران پرسیده شد که در طول حاملگی و پس از آن چه مقدار از سبزیجات مصرف می کنند. محققان همینطور پرسیدند فرزندانشان از چهار ماهگی تا شش سالگی چقدر سبزی می خوردند. یافته ها نشان داد مادرانی که سه و نیم وعده یا بیشتر در روز سبزیجات می خوردند، فرزندانی داشتند که حدود ۰.۹ وعده در روز سبزیجات مصرف می کردند. به قول محققان، این رقم کوچک، اما تأثیرگذار است. منبع: مین فود 1400/12/10 22:30:52 5.0 از 5 711 تگهای خبر: ایمنی , برند , تغذیه , چاقی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی