رژیم غذایی افزایش طول عمر را بشناسید محققان می گویند؛ تحقیقات جدید نشان میدهد که اتخاذ یک رژیم غذایی سرشار از حبوبات، آجیل، و غلات کامل و مقادیر کم گوشت قرمز و فرآوری شده همراه به رژیم روزه داری می تواند طول عمر را افزایش دهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، رژیم غذایی غربی، که سرشار از پروتئین حیوانی، غذاهای فرآوری شده و قندهای تصفیه شده است، اغلب منجر به بیماریهای مزمن همچون بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ می شود. طبق تازه ترین مطالعه، اتخاذ الگوی تغذیه سالم در اوایل زندگی می تواند تا یک دهه به میانگین طول عمر اضافه کند، اما افراد در هر سنی می توانند از این تغییرات بهره مند شوند. چند تغییر ساده در رژیم غذایی و کمی روزه داری متناوب ممکنست کلید زندگی طولانی تر باشد. تغییر از یک رژیم غذایی معمولی غربی حاوی پروتئین حیوانی، غذاهای فرآوری شده و قندهای تصفیه شده به یک رژیم غذایی بهینه حاوی حبوبات، آجیل، و غلات کامل و مصرف کم گوشت قرمز و فرآوری شده، همراه با رژیم فستینگ دوره ای (روزه داری)، می تواند طول عمر را افزایش دهد. رژیم فستینگ نوعی روزه داری با محدودیت زمانی است که عبارتست از مصرف مواد غذایی در مدت ۸ ساعت و پرهیز از مصرف غذا یا همان روزه داری در ۱۶ ساعت باقیمانده روز. یک متاآنالیز جدید از تحقیقات رژیم غذایی نشان میدهد که اگر این شرایط در ۲۰ سالگی شروع شود، بیش از یک دهه به طول عمر می افزاید. دکتر «والتر لونگو»، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: «ما ارتباط بین مواد مغذی، رژیم فستینگ، ژن ها و طول عمر را در گونه های کوتاه مدت بررسی کردیم. با اتخاذ نگاهی مبتنی بر بیش از یک قرن تحقیق، می توانیم آغاز به تعریف یک رژیم غذایی برای افزایش طول عمر نماییم که پایه ای محکم برای سفارش های تغذیه ای و تحقیقات آینده است.» به گفته پژوهشگران، هیچ گاه برای شروع دیر نیست. حتی تغییر رژیم غذایی در سبک غربی در سن ۶۰ سالگی میانگین طول عمر را بیش از هشت سال افزایش داد. یک نکته مهم این بود که بهتر است تمام وعده های غذایی روز را به یک دوره ۱۱ یا ۱۲ ساعته محدود کرد بدین سبب از مصرف میان وعده های نیمه شب جلوگیری می شود. علاوه بر این، رژیم فستینگ دوره ای یا پیروی از یک رژیم غذایی شبیه روزه که در آن هر سه یا چهار ماه یک دفعه کالری دریافتی طبیعی به شدت کاسته می شود، ممکنست موجب بهبود طول عمر شود. 1401/02/22 11:45:44 5.0 از 5 740 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی