مصرف کم قهوه در حاملگی بی خطر است محققان پی بردند؛ محققان دانشگاه کوئینزلند دریافته اند که نوشیدن روزانه قهوه، هیچ خطری برای حاملگی ندارد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان از ژنتیک برای تحلیل و بررسی تاثیر نوشیدن قهوه استفاده کردند و یافته های آنها نشان داده است مصرف محدود قهوه در دوران حاملگی خطر سقط جنین، مرده زایی یا زایمان زودرس را افزایش نمی دهد. دکتر «گان هلن مون»، سرپرست تیم تحقیق، اظهار داشت: «دستورالعمل های کنونی سازمان جهانی بهداشت می گوید زنان آبستن باید کمتر از ۳۰۰ میلی گرم کافئین یا دو تا سه فنجان در روز قهوه بنوشند.» وی اضافه کرد: «ما می خواستیم بفهمیم که آیا قهوه به تنهایی خطر نتایج نامطلوب حاملگی را زیاد می کند یا خیر، و مطالعات نشان می دهد که اینطور نیست.» محققان از روشی به نام تصادفی سازی مندلی استفاده کردند که از هشت نوع ژنتیکی استفاده می کرد تا رفتار نوشیدن قهوه زنان آبستن را پیش بینی نماید و بررسی کردند که آیا این گونه ها با نتایج زایمان هم مرتبط هستند یا خیر. مون اظهار داشت: «از آنجاییکه ما نمی توانیم از زنان بخواهیم مقادیر مشخص شده قهوه را در دوران حاملگی خود بنوشند، از آنالیزهای ژنتیکی برای تقلید از یک کارآزمایی کنترل تصادفی استفاده کردیم.» تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان داد که خطر سقط جنین، مرده زایی یا زایمان زودرس برای خانمهایی که قهوه می نوشند، وجود ندارد. دکتر مون می گوید: «وقتی صحبت از رژیم غذایی در دوران حاملگی به میان می آید، معمولا به زنان سفارش می شود که از مصرف قهوه صرف نظر کنند، اما این مطالعه نشان داده است که آنها همچنان می توانند بدون نگرانی از افزایش ریسک این نتایج حاملگی از قهوه لذت ببرند.» محققان تاکید می کنند که این مطالعه فقط به بعضی از نتایج نامطلوب حاملگی توجه کرده است و امکان دارد مصرف کافئین بر دیگر جنبه های مهم رشد جنین تاثیر بگذارد. دکتر مون اظهار داشت: «به همین دلیل مصرف زیاد قهوه در دوران حاملگی را سفارش نمی نماییم، بلکه مصرف کم یا متوسط قهوه را سفارش می نماییم.» منبع: مین فود 1401/04/07 09:28:21 5.0 از 5 705 تگهای خبر: آب , برند , بهداشت , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی