کمبود ویتامین D با افزایش ریسک مرگ زودهنگام مرتبط می باشد محققان استرالیایی می گویند؛ به گزارش مین فود، محققان به رابطه بین کمبود ویتامین D و افزایش ریسک مرگ و میر پی بردند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، حدود ۱ میلیارد نفر در سرتاسر جهان کمبود ویتامین D دارند. محققان دانشگاه استرالیای جنوبی یک رابطه علت و معلولی بین کمبود ویتامین D و افزایش ریسک مرگ و میر پیدا کرده اند. دانشمندان همینطور دریافتند که اگر سطح ویتامین D در محدوده کمبود باشد، خطر مرگ و میر ناشی از هر علتی در افراد تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای سلامتی است و نقش مهمی در موارد زیر دارد: • حفاظت از استخوان ها در مقابل پوکی استخوان • پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن • کمک به رشد سلولی • ارتقا سلامت عضلات بدن به صورت طبیعی ویتامین D را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می کند و ویتامین D را از غذاهای سرشار از مواد مغذی دریافت می کند، از جمله: • آب میوه های غنی شده با ویتامین D، لبنیات و محصولات لبنی • روغن کبد ماهی کاد • ماهی های چرب، همچون سالمون، تن و ماهی خال مخالی • جگر گاو • زرده تخم مرغ مقدار سفارش شده روزانه ویتامین D به سن فرد بستگی دارد. از ۱ تا ۷۰ سالگی، فرد باید روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین D دریافت کند. این مقدار برای بزرگسالان ۷۱ سال و بالاتر به ۲۰ میکروگرم افزایش خواهد یافت. محققان در این مطالعه، در یک بازه زمانی ۱۴ ساله دریافتند که خطر مرگ افراد با افزایش سطح ویتامین D به میزان قابل توجهی کاسته می شود. 1401/08/11 10:13:32 5.0 از 5 712 تگهای خبر: آب , ایمنی , تخم مرغ , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی