یک سفارش غذایی برای مهار سرطان مین فود: آزمایش های تازه پزشکی نشان داده است که غذا می تواند نقش مهمی در توقف رشد تعدادی از سرطان ها داشته باشد. به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، نشریه "مدیکال اکسپرس" در گزارشی جدید در این زمینه آورده است: قبل از این تصور می شد که رژیم غذایی تاثیری بر توقف تومورهای سرطانی ندارد اما بتازگی گروهی از متخصصان موسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی استرالیای جنوبی (SAHMRI) و دانشگاه آدلاید نظریه دیگری دارند.مطالعه جدید این متخصصان که با همکاری دانشگاه استنفورد انجام و در نشریه "کانسر دیسکاوری" پخش شده، نشان میدهد که سرطان های دارای جهش ژنی IDH1 نمی توانند بدون لیپید و چربی رشد کنند.متخصصان می گویند: ما نتایج این مطالعه را در طیف وسیعی از انواع سرطان تکرار کردیم و یک رژیم غذایی معمولی را با رژیمی که کاملا بدون چربی بود، مقایسه کردیم و از این که متوجه شدیم رشد تومورهای دارای جهش ژن IDH1 در اثر گرسنگی ناشی از لیپیدها متوقف می شود، شگفت زده شدیم.برخلاف سایر تومورها که از قندها تغذیه می کنند، سرطان های دارای جهش IDH1 به لیپیدها معتاد هستند. جهش ژن IDH1 یک جهش ناخوشایند است که بطور معمول در سرطان خون، لوسمی میلوئید حاد، سرطان استخوان به نام کندروسارکوم، سرطان مجرای صفراوی و گلیوما درجه پایین (نوعی سرطان مغز) یافت می شود.به گفته این پژوهشگران برای اثبات طولانی مدت یافته های فوق در انسان باید مطالعات بیشتری صورت گیرد اما برای افرادی که مبتلا به تومورهای دارای جهش ژن IDH1 هستند، این تحقیق جدید نشان میدهد که پرهیز از غذاهایی که دارای چربی های اشباع بالایی هستند، یک سفارش مهمست.به گزارش دویچه وله، این یافته ها ممکنست در نهایت منجر به افزایش شانس زندگی و طول عمر در بیمارانی شود که بدنبال درمان تومورهای دارای جهش ژن IDH1 با بهره گیری از پروتون درمانی یا رادیوتراپی هستند. منبع: minfood.ir 1401/10/03 10:14:58 5.0 از 5 646 تگهای خبر: بهداشت , بیمار , پزشك , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی