کاهش مصرف کالری روند پیری را کند می کند محققان می گویند؛ به گزارش مین فود، به قول محققان، کلید زندگی طولانی تر می تواند کمتر خوردن باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند که رژیم غذایی با کالری محدود مزایای سلامتی قابل توجهی همچون تأخیر در پیری دارد. دکتر «دان بلسکی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک، می گوید: «نکته اصلی مطالعه ما اینست که میتوان سرعت پیری بیولوژیکی را کم کرد و امکان دارد از راه اصلاح سبک زندگی و رفتار به این کُندی دست یافت». کارآزمایی بالینی فاز ۲ شامل ۲۲۰ بزرگسال بود که برخی ۲۵ درصد کالری رژیم غذایی شأن را کاهش دادند یا اصلاً تغییری ایجاد نکردند. شاخص توده بدنی (BMI) برای شرکت کنندگان از ۲۲ تا ۲۷ متغیر بود (BMI ۳۰ آستانه چاقی است). در ماه اول، به افرادی که در گروه کالری محدود بودند، هر روز سه وعده غذایی آماده داده شد تا با اندازه وعده ها آشنا گردند. آنها در مورد رژیم غذایی خود برای ۲۴ هفته اول این مطالعه دو ساله مشاوره گرفتند. گروه دیگر هیچ مشاوره یا محدودیتی در دریافت کالری نداشتند. محققان از الگوریتمی بر مبنای داده های گذشته برای ۱۰۰۰ نفر استفاده کردند که به مدت ۲۰ سال تحت پیگیری قرار گرفتند تا ببینند چگونه بعضی از نشانگرهای زیستی DNA در گروه مورد مطالعه تغییر کرده است. این الگوریتم مانند یک "سرعت سنج" بود تا سرعت پیری شرکت کنندگان را بسنجد. کسانی که کالری خویش را کاهش دادند، ۲ تا ۳ درصد روند پیری خویش را کاهش دادند و احتمال مرگ زودهنگام ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. محققان قصد دارند افرادی را که رژیم غذایی با کالری محدود دارند به مدت ۱۰ سال دنبال کنند. بلسکی اظهار داشت: «مشخص نیست که چرا کم خوردن سبب کُند شدن روند پیری می شود، باآنکه امکان دارد سبب تغییرات سلولی شود.» «والتر لونگو»، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که در این مطالعه شرکت نداشت، می گوید: «با این حال، محدودیت های طولانی مدت کالری در حیوانات مضر است، همچون کاهش قدرت عضلانی، متابولیسم کُندتر و اختلال در سیستم ایمنی.» لونگو اظهار داشت: «ممکن است اثرات ضد پیری قدرتمندی ایجاد نماید، اما احتمالا درجاتی از ضعف یا سایر مسائلی را که امکان دارد چندان مفید نباشند، هم بوجود می آورد.» خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید منبع: minfood.ir 1401/12/03 08:09:59 5.0 از 5 660 تگهای خبر: ایمنی , چاقی , رژیم غذایی , زندگی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان آیا رازیانه موجب افزایش شیرمادر می شود ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی