افزایش عمر زنان با دریافت پروتئین از غذاهای گیاهی محققان توصیه می كنند؛ به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید گزارش می دهد خانمهایی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کنند، طول عمر بیشتری دارند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند زنان با رژیم های غذایی غنی از پروتئین- بخصوص از منابع گیاهی- به بیماری های مزمن کمتری مبتلا می شوند و به صورت کلی از پیری سالم تر لذت می برند. به طور کلی، خانمهایی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کردند، ۴۶ درصد بیشتر احتمال داشت که در سالهای آخر زندگی شان سالم باشند. «آندرس آردیسون کورات»، محقق ارشد از مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه تافتس در بوستون، اظهار داشت: «مصرف پروتئین در میانسالی با ارتقای سلامتی در بزرگسالی مرتبط بود.» وی در بیانیه خبری دانشگاه اضافه کرد: «ما همینطور دریافتیم که منبع پروتئین مهم می باشد. بنظر می رسد دریافت بیشتر پروتئین از منابع گیاهی در دوران میانسالی، بعلاوه مقدار کمی پروتئین حیوانی، برای سلامتی و بقای خوب در سنین بالاتر مفید می باشد.» برای این مطالعه، محققان داده های خود گزارش شده از بیشتر از ۴۸۰۰۰ زن شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ را تحلیل و بررسی کردند. این زنان بین سنین ۳۸ تا ۵۹ سال وارد مطالعه شدند و در ابتدا از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار بودند. تیم تحقیق نظرسنجی هایی را که رژیم غذایی شرکت کنندگان را ردیابی می کرد، ارزیابی کردند و سپس این اطلاعات را با ابتلاء زنان به بیماری های مزمن یا از دست دادن عملکرد فیزیکی یا سلامت روان مقایسه کردند. نتایج نشان داده است که محققان به صورت قابل توجهی بیماری قلبی، سرطان و دیابت را در خانمهایی که پروتئین بیشتری از منابعی مانند میوه ها، سبزیجات، نان، لوبیا، حبوبات و ماکارونی در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، کمتر یافتند. به گفته محققان، خانمهایی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف کرده بودند، زوال کمتری در سلامت شناختی و روانی خود داشتند. با این حال، داده ها نشان داده است خانمهایی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می کردند، با افزایش سن ۶ درصد کمتر احتمال داشت که سالم بمانند. به گفته محققان، پروتئین حیوانی در سنین بالاتر با محدودیت های فیزیکی کمتری همراه بود، اما پروتئین گیاهی ارتباط قوی تر و ثابت تری با سلامت جسمی و روانی پایدار در آینده داشت. به عنوان مثال، مصرف بیشتر پروتئین گیاهی با سطوح پایین تر کلسترول بد LDL، فشار خون و حساسیت به انسولین همراه بود که همه خبرهای خوبی برای سلامت قلب زنان هستند. از سوی دیگر، به قول محققان، مصرف بیشتر پروتئین حیوانی با سطوح بالاتری از این عوامل خطر مرتبط بود. به طور کلی، یافته های این تیم از سفارش هایی حمایت می کند که زنان بیشتر پروتئین خویش را از منابع گیاهی به همراه کمی ماهی و پروتئین حیوانی برای تأمین آهن و ویتامین B۱۲ دریافت نمایند. منبع: minfood.ir 1402/11/04 12:22:00 5.0 از 5 574 تگهای خبر: برند , بیمار , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی