اهمیت تجویز و مصرف منطقی دارو در کشور

رییس سازمان غذا و دارو مطرح كرد

اهمیت تجویز و مصرف منطقی دارو در کشور به گزارش مین فود، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به ضروت تجویز و مصرف منطقی دارو در کشور اظهار داشت: معتقدیم باوجود همه تلاشهای صورت گرفته، هنوز مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نشده و این مورد علل گوناگونی دارد.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، دکتر سیدحیدر محمدی در دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو، با تکیه بر اهمیت بحث تجویز و مصرف منطقی دارو، اظهار داشت: معتقدیم باوجود همه تلاشهای صورت گرفته، هنوز مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نشده و این مورد علل گوناگونی دارد.
وی افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدودا حدود نیمی از داروها دارای تجویز و مصرف نامناسب هستند. در عین حال نیمی از بیماران هم در مصرف صحیح داروها کوتاهی می کنند؛ این در حالیست که استفاده نامناسب از داروها می تواند منجر به هدر رفت منابع شود.
وی ضمن اشاره به چالش های اصلی تجویز و مصرف منطقی دارو در کشور خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو در این حوزه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو را ایجاد کرده است و دستورالعمل های مربوطه هم در این خصوص تدوین شده است.
او همینطور به اقدامات در رابطه با تأمین پایدار دارو و آموزش های صورت گرفته در جهت تجویز و مصرف منطقی دارو در دانشگاه ها اشاره نمود و اضافه کرد: کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو از سال ۱۳۷۹ در کشور تشکیل شده است و هدف تشکیل این کمیته ارتقای سطح خدمات در حوزه دارو و ارائه الگوی صحیح مصرف داروها بوده است.
رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به ضروت تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار داشت: معتقدیم قیمت داروها در ایران بالا نیست به شرط آنکه پوشش صحیح بیمه ای داشته باشد.
او با اشاره به اینکه مبحث مصرف منطقی همیشه به معنای کم کردن مصرف نیست، بلکه در بعضی موارد داروهایی که باید مصرف شود هم به صورت صحیح مصرف نمی شوند، اضافه کرد: تأمین دارو به سختی در کشور صورت می گیرد و تأمین نقدینگی، تأمین مواد اولیه و جابجایی ارز هم با سختی صورت می گیرد. بنابراین امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام گرفته، تجویز و مصرف دارو در کشور مدیریت شود.




منبع:

1403/02/22
14:46:39
5.0 از 5
269
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , خدمات , دارو
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است