آیا لبنیات می تواند سبب دیدن کابوس های شبانه شود؟ به گزارش مین فود، آیا پس از خوردن بستنی یا پنیر خواب بد می بینید؟ امکان دارد معده تان تلاش داشته باشد چیزی به شما بگوید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، تحقیقات جدید نشان داده است اشخاصی که علایم شدیدتری از عدم تحمل لاکتوز دارند، مکررا دیدن کابوس را گزارش می کنند. این پژوهش، عادات غذایی و خواب بیشتر از ۱۰۰۰ نفر را بررسی کرد. «تور نیلسن»، استاد روانپزشکی دانشگاه مونترال کانادا و یکی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت: «در مطالعه قبلی، مردم همیشه پنیر را به خاطر رویاهای بد خود سرزنش می کردند. فکر می کنم در این مطالعه به پاسخ های بهتری رسیدیم.» شرکت کنندگان بعنوان بخشی از یک کلاس روانشناسی دانشگاه، یک نظرسنجی دقیق را پر کردند. کسانیکه گفتند علایم گوارشی شدیدی از خوردن لبنیات دارند، کابوس های بیشتری را هم گزارش کردند. این موارد شامل کابوس های مکرر، پریشانی عاطفی بیشتر از دیدن خواب ها و اثرات طولانی تری بود که گاهی اوقات در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کرد. به گفته محققان، غذاهایی که اغلب به خاطر کابوس ها سرزنش می شوند، لبنیات و شیرینی ها بودند. کارشناسان می گویند مشکلات معده می تواند خواب را بگونه ای مختل کند که بر خواب دیدن تاثیر بگذارد. «ماری-پیر سنت-اونژ»، مدیر مرکز تحقیقات خواب و چرخه های شبانه روزی در دانشگاه کلمبیا، اظهار داشت: «اگر مشکلات گوارشی دارید، این می تواند دلیل خیلی از اختلالات خواب شما باشد که می تواند با دیدن خواب های مختلف ارتباط داشته باشد.» این اختلالات امکان دارد کابوس ها را شدیدتر کند. با این حال، کارشناسان اخطار می دهند که این مطالعه ثابت نمی کند که لبنیات مستقیماً سبب کابوس می شود. عوامل ناشناخته دیگری هم می توانند در این امر دخیل باشند. محققان همینطور امیدوارند گروههای دیگر را آزمایش نمایند تا به بینش های بیشتری دست یابند. در این میان، اشخاصی که گمان می کنند لبنیات خواب آنها را مختل می کند، امکان دارد تلاش کنند مصرف لبنیات را کاهش دهند. 1404/04/27 14:00:09 5.0 از 5 329 تگهای خبر: پزشك , زندگی , شیر , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی