رژیم غذایی گیاهی از بیماریهای مزمن مختلف پیشگیری می کند مین فود: یک مطالعه جدید می گوید پیروی از رژیم غذایی گیاهی می تواند به افراد کمک نماید که با افزایش سن از مشکلات گوناگون سلامتی در امان بمانند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، پژوهشگران گزارش می دهند افرادی که رژیم غذایی آنها شامل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات و غذاهای گیاهی بیشتری بود، ۳۲ درصد کمتر احتمال ابتلاء به دو یا چند بیماری مزمن را داشتند. محققان گفتند، بطور دقیق تر، افرادی که بیشتر به یک رژیم غذایی گیاهی سالم پایبند بودند، خطر ابتلاء به سرطان، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمتری داشتند. «رینالدا کوردووا»، محقق ارشد و اپیدمیولوژیست تغذیه در دانشگاه وین، در یک بیانیه خبری اظهار داشت: «لازم نیست محصولات حیوانی را بطور کامل حذف کنید. تغییر به سوی یک رژیم غذایی گیاهی تر می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.» برای این مطالعه، پژوهشگران داده های بالاتر از ۴۰۰۰۰۰ نفر بین ۳۷ تا ۷۰ سال از شش کشور اروپایی را که در دو پروژه تحقیقاتی سلامت در مقیاس بزرگ شرکت داشتند، تحلیل و بررسی کردند. در طول یک دوره پیگیری حدود ۱۱ ساله، بالاتر از ۶۶۰۰ شرکت کننده به سرطان، بیماری قلبی یا دیابت مبتلا شدند. نتایج نشان داد که به ازای هر ۱۰ امتیاز افزایش در امتیاز ارزیابی تغذیه سالم گیاهی، خطر ابتلاء به بیماری های مزمن مختلف در فرد ۱۱ تا ۱۸ درصد کاهش پیدا می کند. محققان گفتند که افراد میانسال زیر ۶۰ سال از تغییر به سوی رژیم غذایی گیاهی سود بیشتری بردند. خطر ابتلاء به بیماری های مزمن مختلف در آنها به ازای هر ۱۰ امتیاز افزایش در امتیاز رژیم غذایی گیاهی، ۲۹ درصد کاهش پیدا کرد. در مقایسه، سالمندان ۶۰ سال به بالا به ازای هر ۱۰ امتیاز افزایش در امتیاز رژیم غذایی خود، ۱۴ درصد کمتر به بیماری های مزمن مبتلا شدند. کوردووا اظهار داشت: «مطالعه ما نشان داده است که یک رژیم غذایی سالم و گیاهی نه فقط بر بیماری های مزمن فردی تاثیر می گذارد، بلکه می تواند خطر ابتلاء به چندین بیماری مزمن را به طور همزمان، هم در افراد میانسال و هم در افراد مسن کم کند.» محققان نتیجه گرفتند که رژیم غذایی که عمدتا از غذاهای گیاهی سالم و مقادیر کمی گوشت و فرآورده های گوشتی تشکیل شده باشد، می تواند به حفظ سلامت در دوران پیری کمک نماید. محققان در مقاله خود نوشتند: «پایبندی بیشتر به یک رژیم غذایی سالم گیاهی با وزن بدن کمتر، التهاب کمتر و حساسیت به انسولین بهتر نسبت به پایبندی کمتر به یک رژیم غذایی سالم گیاهی مرتبط می باشد، که همه آنها در ایجاد دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی و سرطان نقش دارند.» محققان نوشتند که این غذاها همین طور سرشار از فیبر هستند که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشند و التهاب روده را کم می کنند. حرف آخر اینکه رینالدا کوردووا، محقق ارشد و اپیدمیولوژیست تغذیه در دانشگاه وین، در یک بیانیه خبری گفت: لازم نیست محصولات حیوانی را به طور کامل حذف کنید. برای این مطالعه، محققان داده های بالاتر از ۴۰۰۰۰۰ نفر بین ۳۷ تا ۷۰ سال از شش کشور اروپایی را که در دو پروژه تحقیقاتی سلامت در مقیاس بزرگ شرکت داشتند، تجزیه وتحلیل کردند. منبع: مین فود 1404/06/28 12:49:01 5.0 از 5 290 تگهای خبر: ایمنی , بیمار , بیماری , تغذیه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی