معرفی مواد غذایی كه یائسگی را به تعویق می اندازد محققان انگلیسی می گویند؛ مین فود: تحقیق جدید نشان داده است نوع تغذیه زنان می تواند تعیین كننده زمان یائسگی آنها باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محققان پس از بررسی بیش از ۳۵ هزار زن بریتانیایی به مدت ۴ سال دریافتند یائسگی در میان زنانی كه رژیم غذایی شان سرشار از كربوهیدرات های تصفیه شده است زودتر آغاز می گردد. در مقابل، یائسگی در زنانی كه بیشتر ماهی و حبوبات مصرف می كنند دیرتر آغاز می گردد. «یاشوی دانرام»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لیدز انگلستان، در این باره می گوید: «ما دریافتیم مصرف بیشتر ماهی های چرب زمان یائسگی طبیعی را تا سه سال به تاخیر می اندازد و مصرف حبوبات تازه نظیر نخود فرنگی و لوبیا سبز یائسگی را تا حدود یك سال به تعویق می اندازد.» وی در ادامه می افزاید: «اما مصرف بیشتر كربوهیدرات های تصفیه شده نظیر پاستا و برنج، شروع یائسگی را تا ۱.۵ سال جلو می اندازد.» دلیل وجود این رابطه هنوز نامشخص است، اما دانرام معتقد می باشد این رابطه ممكن است ناشی از تاثیر برخی مواد خوراكی بر هورمون ها باشد. به گفته دانرام، «كربوهیدرات های تصفیه شده یكی از عاملان اصلی مقاومت انسولین است. میزان بالا انسولین موجود در خون با فعالیت هورمون جنسی تداخل یافته و میزان استروژن را تقویت می كند. هر دو این اتفاق ها باعث افزایش تعداد دوره های پریود شده و در نتیجه منبع تخمك ها سریع تر به آخر رسیده كه باعث یائسگی زودهنگام می گردد.» با این حال محققان اذعان می كنند كه هنوز نمی توان به صراحت مصرف این مواد خوراكی را به منظور تاثیر بر شروع یائسگی طبیعی پیشنهاد كرد. 1397/02/17 14:59:58 5.0 از 5 5512 تگهای خبر: خوراكی , غذا , هورمون این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی