ارتباط یك ماده رایج در خمیردندان با التهاب روده

ارتباط یك ماده رایج در خمیردندان با التهاب روده مین فود: تهران- نتایج یك مطالعه نشان داده است كه ماده شیمیایی ضدباكتری ؛تری كلوزان؛ موجود در اغلب خمیردندان ها می تواند باعث التهاب روده شود.


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس، تری كلوزان در هزاران محصولی كه هر روز از آنها استفاده می نماییم مانند صابون های شستشوی دست، خمیردندان ها، ژل های شستشوی بدن، وسایل آشپزخانه و حتی برخی اسباب بازی ها یافت می گردد.
محققان دانشگاه ماساچوست در مطالعه روی موش ها متوجه شدند كه این ماده می تواند خطرات زیادی همچون التهاب وخیم شونده روده را به دنبال داشته باشد و حتی به واسطه تغییر میكروب های موجود در روده باعث مبتلا شدن به سرطان كولون شود.
محققان می گویند، نتایج این مطالعه نخستین نتایجی است كه نشان داده است تری كلوزان می تواند باعث التهاب كولون شود و با مبتلا شدن به سرطان كولون در موش ها ارتباط دارد.
محققان در این مطالعه موش ها را با خوراكی هایی حاوی غلظت های گوناگون تری كلوزان به مدت سه هفته تغذیه كردند.
براساس نتایج این مطالعه، در موش هایی كه غلظت هایی از تری كلوزان دریافت كرده بودند كه متناسب با میزان غلظت این ماده در نمونه خون انسان ها بود، التهاب روده وخیم تر شد.
همچنین این ماده باعث تسریع رشد كولیت - التهاب منجر به خونریزی مقعدی، اسهال، درد شكمی و اسپاسم های شكمی در انسان- و رشد تومورها شد. به علاوه، این ماده طول عمر یك گروه از موش ها را كاهش داد.
نتایج این مطالعه نشان داده است كه اثرات مضر تری كلوزان به علت تغییرات در میكروبیوم است؛ میكروبیوم مجموع ژنوم تمامی میكروب هایی است كه بدن انسان میزبان آنها می باشد. به علاوه محققان متوجه شدند كه پروتیینی به نام Toll-like receptor 4 -- یك واسطه مهم ارتباط میان میكروب ها و سیستم ایمنی میزبان -- برای اثرگذاری مضر تری كلوزان مهم است.
علمی **2038**2017


1397/03/13
19:40:43
5.0 از 5
4780
تگهای خبر: سرطان , علم
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است