كودكان با خوردن ماهی باهوش تر می شوند محققان پی بردند؛ مین فود: یافته های جدید نشان داده است مصرف هفته ای یكبار ماهی منجر به خواب بهتر و افزایش IQ كودكان می گردد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، به قول محققان دانشگاه پنسیلوانیا كودكانی كه حداقل یكبار در هفته ماهی می خورند دارای IQ بالاتری هستند؛ نتایج نشان داد IQ این كودكان تحت مطالعه نسبت به كودكانی كه كمتر ماهی خورده یا اصلا ماهی نمی خوردند، ۵ نمره بالاتر بود. همینطور این كودكان خواب بهتری هم داشتند. جیانگ هونگ لیو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگر والدین می خواهند كودك شان سالم بوده و عملكرد بهتری داشته باشند، باید هفته ای یكبار ماهی را در رژیم غذایی فرزندشان بگنجانند. »به گفته محققان، فایده مصرف ماهی از لحاظ افزایش IQ و بهبود كیفیت خواب ناشی از اسیدهای چرب اُمگا۳ موجود در خیلی از انواع ماهی است. تیم تحقیق در این مطالعه عادات غذایی بیش از ۵۰۰ دختر و پسر ۹ تا ۱۱ سال را در چین بررسی كردند. همینطور والدین این كودكان هم به سوالاتی در مورد كیفیت خواب كودك شان پاسخ دادند. محققان دریافتند كودكانی كه حداقل هفته ای یكبار ماهی می خوردند در مقایسه با كودكانی كه به ندرت ماهی خورده یا اصلا ماهی نمی خوردند در آزمایش هوش ۴. ۸ نمره بالاتری داشتند. همینطور مشخص شد این كودكان دارای خواب بهتری هم هستند. ماهی منبع خوب پروتئین كم چرب و مملو از اسیدهای چرب ضروری امگا۳ است. به قول محققان این اسیدها به شدت در مغز تجمع كرده و نقش مهمی در عملكرد نورولوژیكی ایفاء می كنند. این اسیدچرب برای مغز، چشم و رشد نورولوژیكی جنین ضروری است. همینطور برای سلامت چشم، قلب و مغز افراد بزرگسال هم ضروری است و باعث كاهش التهاب سیستماتیك می گردد. 1396/10/04 23:57:56 5.0 از 5 5296 تگهای خبر: غذا , كیفیت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی