افزایش طول عمر با مصرف غذاهای پرفیبر یافته محققان نیوزیلندی نشان می دهد؛ مین فود: مطالعات نشان می دهد مصرف غذاهای غنی از فیبر، یعنی مصرف بیشتر از سی گرم فیبر در طول روز موجب می شود تا خطر مرگ و بروز بیماری های غیرقابل انتقال كاهش شایان توجهی پیدا كند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، پژوهش های متخصصان نیوزلندی ثابت كرد كه مصرف بیشتر از ۳۰ گرم فیبر در طول روز در پیش گیری از ابتلاء به بیماری های غیرقابل انتقال و افزایش طول عمر مؤثر است. وجود فیبرهایی چون غلات كامل، حبوبات، سبزیجات و میوه ها در رژیم غذای طبیعی می تواند تأثیر بسیار خوبی بر سلامت بدن داشته باشد. همین طور نتایج این مطالعات نشان می دهد مصرف غذاهای غنی از فیبر بین ۱۵ تا ۳۰ درصد هر نوع مرگ ومیر و حتی مرگ های ناشی از بیماری های قلبی-عروقی را می كاهد. علاوه بر این بروز بیماری های قلبی-عروقی، سكته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان روده بزرگ را بین ۱۶ تا ۲۴ درصد می كاهد. افزایش مصرف فیبر با كاهش وزن و كلسترول همراه بوده درحالی كه این اثر در مصرف كم فیبر یا استفاده از فیبرهای مصنوعی یا عصاره های فیبری خیلی كمتر خواهد بود. پروفسور «جیم مان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوتاگو نیوزلند، در ارتباط با نتایج این تحقیقات می گوید: «یافته های ما شواهد متقاعدكننده ای برای دستورالعمل های تغذیه ای و تمركز بر افزایش فیبر رژیمی و جایگزینی غلات كامل بجای غلات تصفیه شده ارائه می دهند. این گونه رژیم های غذایی خطر مرگ ومیر و بروز طیف وسیعی از بیماری های مهم را می كاهد.»او در ادامه اضافه كرد: «تمام مواد غذایی غنی از فیبر كه نیاز به جویدن دارند و تأثیرات مثبتی بر روده ها می گذارند، موجب افزایش احساس سیری و كنترل وزن شده و می توانند بر میزان چربی و قند بدن نیز تأثیرگذار باشند. هضم و تجزیه فیبرها توسط باكتری های روده بزرگ صورت می گیرد كه این عمل دارای اثرات مفیدی همچون محافظت از روده در مقابل ابتلاء به سرطان است.»مصرف روزانه بین ۲۵ تا ۲۹ گرم فیبر برای بدن مفید بوده و كفایت می كند اما داده ها نشان داده است مصرف بیش ازحد فیبر در رژیم غذایی می تواند از بدن در مقابل بیماری ها بیشتر حفاظت كند. پژوهشگران اعلام نمودند كه افزایش مصرف فیبر به حفاظت بدن در مقابل سكته مغزی و ابتلاء به سرطان سینه نیز كمك به سزایی می كند. 1398/05/06 13:37:41 5.0 از 5 4454 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی