مصرف مواد خوراكی حاوی كولین در حاملگی باعث تقویت مغز كودك می گردد محققان پی بردند؛ مین فود: مطالعه جدید نشان داده است زنان حاملگی كه حداقل دو بار در روز میزان سفارش شده كولین را در سه ماهه آخر حاملگی مصرف می كنند، نوزادشان از فواید شناختی متعددی بهره می برد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، یافته های مطالعه محققان دانشگاه كُرنل آمریكا نشان داده است مصرف مواد خوراكی نظیر زرده تخم مرغ، گوشت قرمز كم چرب، ماهی، مرغ، حبوبات، مغزیجات آجیلی و سبزیجات خانواده كلم ها در طول حاملگی كه غنی از ماده مغذی "كولین" است مغز نوزاد را تقویت می كند. ماری كودیل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در مطالعات قبلی بر روی مدلهای حیوانی مشخص شده است كه افزودن مقادیر بیشتری از این ماده مغذی به رژیم غذایی مادر باردار، دارای فواید متعددی برای عملكرد شناختی نوزاد در طول عمرش است. »وی در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان داده است كه نتیجه مشابه در مورد انسان ها هم قابل مشاهده می باشد. »این یافته مهم است چراكه كولین باید در طول حاملگی زیاد مصرف شود درحالیكه اغلب زنان كمتر از میزان سفارش شده ۴۵۰ میلیگرم در روز را مصرف می كنند. در این مطالعه، ۲۸ زن به طورتصادفی به دو گروه تقسیم شدند. مصرف كولین و سایر مواد مغذی به شدت تحت كنترل بود، چراكه متابولیسم كولین و عملكرد آن می تواند با برخی مواد مغذی دیگر نظیر ویتامین B۱۲، اسیدفولیك و ویتامین B۶ همپوشانی داشته باشد. محققان سرعت پردازش اطلاعات و حافظه بصری كودكان را در ۴، ۷، ۱۰ و ۱۳ ماهگی آزمایش كردند. این تست با IQ دوره كودكی مرتبط می باشد. محققان دریافتند سرعت پردازش اطلاعات در كودكانی كه مادرشان در دوره حاملگی ۹۳۰ میلیگرم كولین در روز مصرف كرده بود در مقایسه با گروهی كه روزانه ۴۸۰ میلیگرم از این ماده خوراكی در طول دوره مشابه مصرف كرده بود، به مراتب بیشتر بود. 1396/10/23 23:38:16 5.0 از 5 5554 تگهای خبر: ویتامین این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کمبود این ویتامین سبب پوکی استخوان می شود ایرانیان باید ویتامین D مصرف کنند ویتامین D به حفظ عضلات دوران پیری کمک می کند كمبود ویتامین D خطر سرطان روده بزرگ را بیشتر می كند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی