ویتامین D به حفظ عضلات دوران پیری کمک می کند محققان برزیلی می گویند؛ به گزارش مین فود، یک راه برای حفظ قدرت عضلات با افزایش سن اینست که به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان در برزیل و انگلستان دریافتند که در افراد مسنی که با کمبود ویتامین D مواجه بودند، خطر از دست دادن قدرت عضلات ۷۸ درصد افزایش خواهد یافت. «تیاگو دا سیلوا الکساندر»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه سائو کارلوس برزیل، می گوید: «ویتامین D به خاطر نقشش در عملکردهای مختلف شناخته شده است. نقش های بسیار آن شامل کمک به ترمیم عضلات و آزاد سازی کلسیم برای سینتیک انقباض عضلات است. ازاین رو بنظر می رسید که سبب ایجاد تغییرات عضلانی شود.» برای این مطالعه، محققان داده های بیشتر از ۳۲۰۰ نفر در ایالات متحده در رده سنی ۵۰ سال به بالا را که هنوز از دست دادن عضلات در رابطه با سن، معروف به Dynapenia برخوردار نبودند، تحلیل و بررسی کردند. این از دست دادن عضلات که می تواند تا حدودی توسط آتروفی توضیح داده شود، یک عامل مهم برای ناتوانی جسمی در زندگی است و منجر به زمین خوردن، بستری شدن، و مرگ می شود. محققان به مدت چهار سال شرکت کنندگان در مطالعه را تحت نظر داشتند. آنها قدرتِ گرفتن اجسام را ارزیابی کردند، که نماینده ای از قدرت کلی عضلات در نظر گرفته شده است. شرکت کنندگان دارای کمبود ویتامین D (زیر ۳۰ نانومول در لیتر) ۷۰ درصد بیشتر با خطر ابتلاء به از دست دادن عضلات در انتها مطالعه نسبت به کسانی که دارای سطح طبیعی ویتامین D که بیشتر از ۵۰ نانومول در لیتر تعریف شده است، مواجه بودند. الکساندر اظهار داشت: «این یک یافته مهم می باشد چونکه نشان داده است که کمبود ویتامین D خطر ضعف عضلات را ۷۰ درصد بالا می برد.» وی در ادامه اضافه کرد: «اختلالات غدد درون ریز مانند کمبود ویتامین D می تواند منجر به از بین رفتن تراکم مواد معدنی استخوان و همینطور کاهش توده، قدرت و عملکرد عضلات شود.» وی اظهار داشت: «این یافته ها ثابت می کند که خطر ضعف عضلات با کمبود ویتامین D افزایش خواهد یافت.» بدن فقط هنگامی که مناطق بزرگی از پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D را سنتز می کند. الکساندر تاکید می کند: «لازم است مردم بدانند در صورت عدم دریافت ویتامین D کافی، خطر از دست دادن قدرت عضلات را دارند. آنها باید خویش را در معرض آفتاب قرار دهند، غذای سرشار از ویتامین D بخورند یا مکمل مصرف کنند و برای حفظ قدرت عضلات تمرینات مقاومتی انجام دهند.» خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید منبع: مین فود 1401/10/06 13:53:54 5.0 از 5 963 تگهای خبر: زندگی , غذا , ویتامین این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی