مصرف ماهی در طول حاملگی برای جنین پرفایده است محققان اذعان می كنند؛ مین فود: مطالعه جدید نشان میدهد مصرف متعادل ماهی در طول حاملگی مفید می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب اُمگا ۳ است كه برای رشد جنین مهم می باشد. اما برخی ماهی ها نظیر شمشیرماهی، كوسه و ماهی خال مخالی، حاوی میزان بالا جیوه هستند كه می تواند سبب لطمه نورولوژیكی شود. مطالعه جدید شامل ۸۰۵ جفت مادر و فرزند در ۵ كشور اروپایی بود. در طول حاملگی از زنان در مورد میزان مصرف ماهی شأن سوال پرسیده شد و آزمایش جیوه از آنها بعمل آمد. زمانیكه كودكان در سنین بین ۶ تا ۱۲ سال بودند، سلامت متابولیكی شأن ارزیابی شد. سلامت متابولیك شامل شاخصهای نظیر اندازه دوركمر، فشارخون و میزان كلسترول بود. محققان دانشگاه كالیفرنیا جنوبی دریافتند كودكانی كه مادرشان در زمان حاملگی یك تا سه بار در هفته ماهی خورده بود در مقایسه با كودكانی كه مادرشان كمتر از یك دفعه در هفته ماهی مصرف كرده بود، سلامت متابولیكی بهتری داشتند. اما پژوهشگران عنوان كردند در صورت مصرف بیش از سه وعده ماهی در هفته، فواید آن كاهش پیدا می كند. دكتر «لدا چاتزی»، عضو تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «زنان حامله باید یك تا سه وعده در هفته ماهی مصرف كنند و مصرف بیش از آن سفارش نمی گردد چونكه احتمال آلودگی ماهی با جیوه و سایر آلاینده های اُرگانیك وجود دارد.» محققان بر انجام مطالعات بیشتر دراین زمینه تاكید دارند. منبع: مین فود 1399/01/17 23:43:02 5.0 از 5 3860 تگهای خبر: سلامت , شیر , كلسترول این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی ماهیچه ها خطر مبتلا شدن به دیابت را کم می کنند آن چه باید در رابطه با پرمصرف ترین مکمل ها بدانیم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی