ماهی صدمات ناشی از آلودگی هوا بر مغز زنان را خنثی می كند یافته جدید پژوهشی؛ مطالعه جدید نشان میدهد رژیم غذایی می تواند به خنثی كردن لطمه های ناشی از آلودگی هوا به مغز كمك نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه کلمبیا نیویورک دریافتند زنان مسنی که به طورمنظم ماهی های سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ مصرف می کردند مقاومت بهتری در مقابل تأثیرات نورولوژیکی آلودگی هوا داشتند. دکتر «کا هی»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «مشخص شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ با التهاب مقابله کرده و ساختار مغز را در افراد مسن حفظ می نماید. همین طور لطمه ناشی از مواد سمی نظیر سرب و جیوه را به مغز می کاهد.» در این تحقیق بیش از ۱۳۰۰ زن با میانگین سنی ۷۰ سال پرسشنامه ای را در مورد رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و سابقه پزشکی شأن تکمیل کردند. هیچ یک از زنان در ابتدای مطالعه گرفتار زوال عقل نبودند. سپس اسکن مغز شرکت کنندگان هم گرفته شد. محققان دریافتند خوردن بیش از یک تا دو وعده ماهی در هفته باعث شده بود که شرکت کنندگان دارای میزان کافی اسیدهای چرب امگا ۳ در خونشان باشند که با تأثیر آلودگی هوا بر مغز مقابله می کرد. به گفته هی، «ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است. یافته های ما نشان میدهد که میزان بالاتر اسیدهای چرب امگا ۳ در خون به سبب مصرف ماهی سبب حفظ حجم مغز زنان با افزایش سن می شود و احتمالاً محافظی در مقابل تأثیرات سمی الودگی هواست.» 1399/05/01 14:33:01 5.0 از 5 3003 تگهای خبر: پزشك , رژیم غذایی , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی