ارتباط مصرف بیشتر قارچ با كاهش خطر مبتلاشدن به سرطان مطالعه جدید نشان می دهد؛ مین فود: طبق نتایج یک پژوهش جدید، مصرف زیاد قارچ با کاهش خطر سرطان مرتبط می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، بررسی سیستماتیک ۱۷ مطالعه سرطان از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ مربوط به داده های بیش از ۱۹، ۵۰۰ بیمار سرطانی نشان میدهد بین مصرف قارچ و خطر ابتلاء به سرطان ارتباط وجود دارد.قارچ سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. یافته های تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان میدهد که این سوپرخوراکی همین طور می تواند به محافظت در مقابل سرطان کمک نماید.محققان دریافتند افرادی که هر نوع قارچ را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می دهند، با خطر کمتر ابتلاء به سرطان مواجهند. طبق یافته ها، افرادی که روزانه ۱۸ گرم قارچ می خورند در مقایسه با افرادی که قارچ مصرف نمی کنند، ۴۵ درصد کمتر با خطر ابتلاء به سرطان روبرو هستند.«جیبریل ام با»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «قارچ دارای بیشترین منبع غذایی ارگوتیونئین است، که یک آنتی اکسیدان و محافظ سلولی بی نظیر و قوی شمرده می شود. تجمیع آنتی اکسیدان ها در بدن ممکنست به محافظت در مقابل استرس اکسایشی کمک کرده و خطر ابتلاء به سرطان را کم کند.»محققان با بررسی سرطان های خاص، به قوی ترین ارتباطات با سرطان سینه اشاره کردند برای اینکه افرادی که بطور منظم قارچ می خورند، خطر سرطان سینه در آنها بطور قابل توجهی کمتر بود.به طور کلی، این یافته ها شواهد مهمی در مورد اثرات محافظتی قارچ در مقابل سرطان ارائه می دهد. پژوهشگران برای مشخص شدن بهتر مکانیسم های موجود و سرطان های خاص، بر مطالعات بیشتر در آینده تاکید دارند. منبع: minfood.ir 1400/02/13 12:34:54 5.0 از 5 1415 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , بیمار , خوراكی , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی