امگا ۳ در حفظ قوه شنوایی موثر است محققان پی بردند؛ به گزارش مین فود، محققان گزارش می دهند که وجود اسیدهای چرب اُمگا ۳ بیشتر در رژیم غذایی امکان دارد از کاهش شنوایی ناشی از افزایش سن جلوگیری نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بر مبنای یافته های جدید، سطح پایین اسید چرب امگا ۳ دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) با کاهش شنوایی در میانسالی و سالمندی مرتبط می باشد. به گفته محققان، افراد میانسال و مسن با سطح DHA بالاتر، ۸ تا ۲۰ درصد کمتر در معرض مشکلات شنوایی در رابطه با سن نسبت به افراد با سطوح DHA پایین تر بودند. «مایکل مک بورنی»، محقق ارشد از دانشگاه گوئلف در انتاریو کانادا، می گوید: «مدل های حیوانی نشان می دهند که کمبود اسید چرب امگا ۳ مادر، رشد شنوایی فرزندان را تغییر می دهد و مصرف طولانی مدت مکمل امگا ۳ امکان دارد از متابولیسم حلزون گوش محافظت کند و روند پیشرفت کم شنوایی را کم کند.» او اظهار داشت: «اکنون متوجه شدیم که غلظت DHA خون با کاهش شنوایی ارتباط معکوس دارد.» مک برنی تصریح کرد: «این یافته ها شواهدی در خصوص اهمیت اسیدهای چرب امگا ۳، همچون DHA برای محافظت در مقابل کاهش شنوایی ناشی از افزایش سن در انواع عملکردهای بدن نشان داده است.» اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی، آجیل و دانه ها و در مکمل های غذایی مانند روغن ماهی یافت می شود. مشخص نیست DHA چگونه می تواند از شنوایی محافظت کند. اما محققان حدس می زنند که اسیدهای چرب امگا ۳ امکان دارد به حفاظت از سلول های گوش داخلی یا کاهش پاسخ های التهابی به صداهای بلند، مواد شیمیایی یا عفونت ها کمک نماید، ازاین رو از کاهش شنوایی در رابطه با افزایش سن پیشگیری می کند. مک برنی اظهار داشت: «خوردن ماهی های چرب بیشتر، مانند سالمون، یا مصرف مکمل های روغن ماهی می تواند سطح DHA را افزایش دهد.» او پیشنهاد کرد: «اگر مکملی را انتخاب کردید، به دنبال محتوای ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و DHA روی برچسب آن باشید.» منبع: مین فود 1402/05/17 08:02:42 5.0 از 5 510 تگهای خبر: پیشرفت , رژیم غذایی , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات مطالبات بیشتر از 200 همتی بخش دولتی و خصوصی به صنعت دارو نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی