سویا، آجیل و لوبیا در پیشگیری از عود سرطان سینه موثرند محققان پی بردند؛ به گزارش مین فود، یک تحلیل جدید نشان داده است خانمهایی که از سرطان سینه جان سالم به در برده اند با سویا، آجیل، لوبیا و غلات کامل احتمال عود مجدد بیماری شان را کم می کنند. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، به قول محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند، مصرف بیشتر ترکیبات سویا به نام ایزوفلاون ها بخصوص با احتمال بازگشت سرطان مرتبط می باشد. به گفته نویسندگان، این یافته ها هنوز نمی تواند دوزهای ایده آل ایزوفلاون ها یا سایر مواد مغذی را که به نظر می آید مانع از عود بیماری می شوند را تعیین کند، ازاین رو تحقیقات بیشتری در این حوزه مورد نیاز است. محققان این مطالعه، به بررسی داده های ۲۲ مطالعه عمده که بر روی دانه های سویا، لیگنان ها (ترکیبات موجود در انواع گیاهان مانند دانه ها و آجیل ها)، سبزیجات چلیپایی (مانند کلم، کلم بروکلی و گل کلم) و چای سبز متمرکز بودند، پرداختند. آنها همینطور به تاثیر مواد مغذی گیاهی که در این غذاها یافت می شوند، پرداختند. دکتر «چانینگ پالر»، نویسنده ارشد این مطالعه، اظهار داشت: «ما دریافتیم مصرف زیاد ایزوفلاون های سویا با کاهش ۲۶ درصدی عود سرطان سینه مرتبط می باشد.» به گفته نویسندگان، بیشترین فایده از مصرف روزانه ۶۰ میلی گرم به دست می آید که معادل دو یا دو فنجان شیر سویا یا نصف فنجان سویای پخته شده است. با این حال، فایده ایزوفلاون های سویا در جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان سینه کمتر بود- تنها حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد. این مزیت زمانی بالاتر بود که زنان حدود یک یا دو وعده از محصولات سویا را در روز مصرف می کردند. تیم پالر همینطور لیگنان هایی را که در گیاهان بی شماری مانند دانه ها، مغزها، حبوبات، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شوند، بررسی کردند. دانه کتان، بادام هندی، کلم بروکلی و کلم بروکسل حاوی غلظت بالایی از لیگنان هستند. این مطالعه نشان داد که سطوح بالای انترولاکتون به نظر می آید احتمال مرگ ناشی از سرطان سینه را تا ۲۸٪ می کاهد، و احتمال مرگ زودهنگام به هر علتی را تا ۳۱ درصد می کاهد. یافته های در ارتباط با لیگنان و سویا به اندازه ای قوی است که به بازماندگان سرطان سینه سفارش می شود از آنها در هر رژیم غذایی استفاده نمایند. منبع: مین فود 1402/11/01 16:38:37 5.0 از 5 684 تگهای خبر: بیمار , بیماری , رژیم غذایی , سبزیجات این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی