خوردن ماست خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد محققان می گویند؛ مین فود: برخی شواهد معتبر وجود دارد که از رابطه بین مصرف ماست و کاهش خطر مبتلاشدن به دیابت نوع ۲ حمایت می کند، اما این شواهد محدود است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، به قول محققان، مصرف ۲ فنجان یا ۳ وعده ماست در هفته بعنوان حداقل مقدار ماستی در نظر گرفته می شود که باید برای برآورده کردن ادعای سلامت مصرف این ماده غذایی مصرف شود. شواهد علمی معتبر ارتباط آماری مفهوم داری بین کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و ماست بعنوان یک غذا، صرف نظر از محتوای چربی یا قند نشان داده است. خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را میتوان از راه تغییر سبک زندگی کم کرد، ازاین رو کارشناسان به مصرف کنندگان اخطار می دهند که فکر کنند ماست تنها چاره برای کاهش این خطر است. دکتر «جان مایلز»، متخصص غدد در دانشگاه کانزاس، می گوید: «نباید ماست را بعنوان نوعی محلول دارویی در نظر بگیریم که به خودی خود بدون هیچ توجه یا تلاش خاصی حالت بهتری به فرد می دهد.» محققان معتقدند که کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بسیار پیچیده تر از افزایش مصرف ماست است و احتیاج به اصلاح سبک زندگی و مصرف داروها دارد. توصیه های کلی شامل افزایش فعالیت بدنی با شدت متوسط، کاهش زمان بی تحرکی، کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات، حفظ وزن طبیعی بدن یا کاهش ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن، کاستن استرس و بهبود کیفیت خواب و غیره است. 1403/01/03 20:44:31 5.0 از 5 608 تگهای خبر: چربی , دارو , زندگی , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است اجرای طرح ملی پیشرفت ایمنی غذا با محوریت پایش سموم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی