از دندان خود در برابر خطرات چای میوه ای و چیپس محافظت كنید مین فود: تهران- محققان انگلیسی به دنبال یك تحقیق متوجه شدند كه مصرف نوشیدنی های اسیدی مانند انواع چای میوه و یا آب طعم دار می تواند سبب ساییدگی دندان شده و به مینای دندان صدمه بزند، خوراكی هایی هم مانند چیپس سركه ای همین صدمه را وارد می كنند. به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا، محققان كالج كینگ لندن گفتند كه مصرف این قبیل نوشیدنی ها در فاصله میان وعده های غذایی و مزمزه كردن آنها برای مدت طولانی خطر ساییدگی دندان بر اثر اسید نوشیدنی را بالا می برد.محققان در این تحقیق رژیم های غذایی 300 فرد مبتلا به ساییدگی شدید روكش دندان را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه نشان داد كه مصرف نوشابه های رژیمی و یا چای میوه در فاصله میان وعده های غذایی خطر فاسد شدن دندان را 11 برابر بالا می برد.چیپس های سركه و نمكی هم همچون خوراكی هایی هستند كه حاوی سطوح بالای اسید هستند و می توانند سبب از بین رفتن مینای دندان شوند.دندانپزشكان اخطار می دهد كه نوشیدن نوشابه های اسیدی مانند چای میوه و یا فشردن لیمو در آب در فاصله میان وعده های غذایی یكی از مخرب ترین اثرات را بر مینای دندان دارد. چنین عاداتی احتمال پوسیدگی زیاد یا جزیی دندان را 11 برابر بالا می برد اما اگر چنین نوشابه هایی با غذا مصرف شوند، این صدمه حدودا نصف می گردد.همچنین این تحقیق نشان داد كه این مشكل با مصرف تنقلات بیشتر افزایش می یابد. به گفته محققان، نوشیدنی هایی مانند آب میوه، شربت، چای میوه، نوشیدنی رژیمی، نوشابه قندی و آب طعم دار همگی اسیدی هستند و می توانند سبب ساییدگی دندان و فاسد شدن آن شوند.آنها افزودند: نوشیدن مداوم و یا نگاه داشتن این نوشیدنی ها در دهان پیش از قورت دادن آنها خطر فاسد شدن دندان را بالا می برد.این تحقیق در مجله British Dental Journal انتشار یافته است. علمی**2038**2017 1396/12/06 15:39:54 5.0 از 5 5319 تگهای خبر: آب , علم , غذا , میوه این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی