سویا برای مغز کودکان مفیدست تحقیقات نشان می دهد؛ مین فود: تحقیقات جدید نشان میدهد که رژیم غذایی غنی از سویا ممکنست برای بچه ها مفید باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه نشان داد که کودکان ۷ تا ۱۳ ساله ای که رژیم غذایی آنها حاوی ایزوفلاون های بیشتری بود، توجه بیشتر در کلاس در س و توانایی تفکر بهتری داشتند. سویا و محصولات سویا سرشار از ایزوفلاون هستند که نشان داده شده است حافظه را در بزرگسالان بهبود می بخشد. «آجلا بریستینا»، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایلینوی، می گوید: «غذاهای حاوی سویا اغلب جز منظم رژیم غذایی کودکان در ایالات متحده نیستند. مطالعه ما شواهدی از اهمیت مواد مغذی موجود در غذاهای سویا برای قوه شناخت دوران کودکی اضافه می کند.» تیم او داده های مطالعه ای را که شامل ۱۲۸ کودک بود، بررسی کرد. آنها میزان دریافتی هر کودک را از سوابق رژیم غذایی یک هفته ای، همچون مقادیر ویتامین ها، ریز مغذی ها و درشت مغذی ها و ایزوفلاون ها محاسبه کردند. سپس پژوهشگران از مجموعه ای از تست های کاغذ و مداد استفاده کردند که برای سطح پایه تنظیم شده بود تا توانایی فکری کودکان را بسنجند. فعالیت امواج مغزی زمانی ثبت گردید که بچه ها یک تمرین تطبیق کامپیوتری را برای اندازه گیری دامنه توجه و سرعت ذهنی انجام دادند. در حالی که شرکت کنندگان تمایل به مصرف مقادیر کم سویای غنی از ایزوفلاون داشتند، آنهایی که بیشتر مصرف کرده بودند سریع تر به تکالیف مربوط به توجه پاسخ دادند و اطلاعات را سریع تر پردازش کردند. محققان هیچ ارتباطی بین مصرف سویا و توانایی ذهنی عمومی پیدا نکردند. بریستینا در ادامه اضافه کرد: «مصرف سویا برای شرکت کنندگان از ۰ تا ۳۵ میلی گرم در روز متغیر بود. برای درک این موضوع، یک فنجان شیر سویا حدود ۲۸ میلی گرم ایزوفلاون، یک وعده توفو حدود ۳۵ میلی گرم و نصف فنجان اِدامام بخارپز شده حدود ۱۸ میلی گرم ایزوفلاون را تامین می کند.» وی اظهار داشت که تنقلاتی مانند ادامام بو داده، آجیل سویا یا شیر سویا راه خوبی برای افزودن سویا به رژیم غذایی است. توفو، تمپه یا ناگت های مبتنی بر سویا نیز خوب هستند. بریستینا اظهار داشت: «برای درک بهتر اثرات مصرف غذاهای سویا بر توانایی های شناختی کودکان و میزان دقیق مصرف ایزوفلاون لازم برای ایجاد زمان پاسخ سریع تر، نیازمند رویکرد های مداخله ای است.» منبع: مین فود 1403/04/31 11:04:47 5.0 از 5 624 تگهای خبر: رژیم غذایی , شیر , غذا , كامپیوتر این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی