رژیم غذایی MIND باعث حفظ سلامت مغز با افزایش سن می شود محققان می گویند؛ به گزارش مین فود، هدف اصلی رژیم غذایی MIND کمک به محافظت در مقابل کاهش تفکر و حافظه با افزایش سن است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید ادعا می کند که پیروی از رژیم غذایی MIND به مدت ۱۰ سال سبب کاهش اندک اما قابل توجهی در خطر مبتلا شدن به مشکلات فکری، حافظه و تمرکز می شود. دکتر «راسل ساویر»، سرپرست تیم پژوهش از دانشگاه سینسیناتی، اظهار داشت: «با افزایش تعداد افراد دچار زوال عقل به خاطر افزایش جمعیت، یافتن تغییراتی که می توانیم برای به تأخیر انداختن یا کند کردن پیشرفت مشکلات شناختی ایجاد نماییم، خیلی مهم است. ما بخصوص علاقه مند بودیم ببینیم که آیا رژیم غذایی بر خطر اختلال شناختی در شرکت کنندگان تاثیر می گذارد یا خیر.» رژیم چگونه جادوی خویش را عمل می کند؟ رژیم غذایی MIND ترکیب رژیم مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH است که بر کاهش فشار خون تمرکز دارد. ساویر اظهار داشت: «در میان اجزای رژیم غذاییMIND، ۹ گروه غذایی سالم برای مغز وجود دارد- سبزیجات برگ سبز، سایر سبزیجات، آجیل، انواع توت ها، لوبیا، غلات کامل، غذاهای دریایی، مرغ، و روغن زیتون.» ساویر اضافه کرد: «در همین حال، پنج گروه غذایی ناسالم- گوشت قرمز، کره و مارگارین، پنیر، غذاهای سرخ شده و فست فودها، شیرینی ها- در رژیم غذایی MIND بسیار محدود هستند.» رژیم غذایی MIND تمام خصوصیت های کلیدی را دارد که برای کاهش التهاب سیستمیک، تسهیل کاهش وزن، بهبود سلامت میکروبیوم، بهبود مقاومت به انسولین، کاهش چربی های خون بالا ضروری است. بیش از ۱۴۰۰۰ نفر در این مطالعه شرکت داشتند. در شروع مطالعه و باردیگر یک دهه بعد، از شرکت کنندگان در مورد رژیم غذایی آنها سؤال شد و تحت نوار قلب، اندازه گیری فشار خون و آزمایش خون قرار گرفتند. سپس محققان رژیم های غذایی را در پایبندی بالاتر به پارامترهای رژیم غذایی MIND امتیاز دادند. این مطالعه نشان داد اشخاصی که رژیم MIND را با دقت بیشتری دنبال می کردند نسبت به اشخاصی که از رژیم غذایی MIND پیروی نمی کردند، ۴ درصد کمتر در معرض مشکلات حافظه و تفکر بودند. این یافته حتی بعد از در نظر گرفتن ورزش، تحصیلات، سیگار کشیدن، شاخص توده بدنی، شرایط پزشکی، سن و اضطراب یا افسردگی ثابت ماند. برای زنان، این خطر حتی بیشتر کاهش پیدا کرد - آنها ۶ درصد کمتر در معرض خطر مبتلا شدن به اختلال شناختی بودند. ساویر در یک نشریه خبری اظهار داشت: «این یافته ها مستلزم مطالعه بیشتر، بخصوص جهت بررسی این تأثیرات متفاوت در بین مردان و زنان است، اما این مورد هیجان انگیز است که در نظر بگیریم که افراد می توانند تغییرات ساده ای در رژیم غذایی خود ایجاد کنند و به صورت بالقوه خطر مبتلا شدن به مشکلات شناختی را کاهش داده یا به تعویق بیاندازند.» 1403/07/09 10:34:29 5.0 از 5 513 تگهای خبر: پزشك , پیشرفت , چربی , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی