ارتباط رژیم غذایی ناسالم با سرطان های کشنده مین فود: یک مطالعه استرالیایی به ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان های کشنده دستگاه گوارش پی برده است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از شینهوا، در دو مطالعه جدید، پژوهشگران دانشگاه فلیندرز در استرالیای جنوبی نشان دادند که رژیم های غذایی حاوی مقادیر زیاد میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، حبوبات و لبنیات می توانند از خطر ابتلاء به سرطان های دستگاه گوارش محافظت کنند. در میان نرخ رو به رشد موارد سرطان روده در بین افراد کمتر از ۵۰ سال، پژوهشگران از مردم می خواهند مصرف فیبر خودرا بالا برند و عادات غذایی خودرا بهبود بخشند. «یوهانس ملاکو»، نویسنده ارشد این مطالعه از مؤسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی فلیندرز، اظهار داشت: «ما دریافتیم که رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم و سبزیجات در صورتیکه مصرف قند و الکل را محدود می کند می تواند بطور بالقوه خطر ابتلاء به سرطان روده و سایر سرطان ها را کم کند.» الگوهای غذایی ناسالم که با مصرف زیاد گوشت قرمز و فرآوری شده، فست فودها، غلات تصفیه شده، الکل و نوشیدنی های شیرین مشخص می شود، رابطه نگران کننده ای را با افزایش ریسک ابتلاء به سرطان های دستگاه گوارش نشان میدهد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سرطان های دستگاه گوارش، همچون سرطان روده بزرگ، معده و لوزالمعده، ۲۶ درصد از بار بروز سرطان در جهان و ۳۵ درصد از کل مرگ و میرهای در رابطه با سرطان را می سازند. تحقیقات جدید نشان داد که غذاهای با فیبر بالا موجب تقویت باکتری های سالم روده می شوند که می توانند التهاب را کاهش دهند. نتایج نشان داد افرادی که رژیم غذایی سالم دارند و به سرطان دستگاه گوارش مبتلا می شوند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی ناسالم دارند، نتایج بهتری دارند. ملاکو اظهار داشت: «یافته ها نشان میدهد که انتخاب های غذایی سالم می تواند گامی پیشگیرانه برای حفظ سلامت بلندمدت باشد.» منبع: minfood.ir 1403/09/19 19:00:06 5.0 از 5 461 تگهای خبر: برند , بهداشت , پزشك , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی