پروبیوتیك ها ریسك از بین رفتن استخوان ها را كم می كنند یافته محققان سوئدی؛ مین فود: محققان دریافتند رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیك در زنان سالمند ریسك از بین رفتن استخوان ها را به نصف می كاهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محققان عنوان می كنند رژیم غذایی مملو از پروبیوتیك، علاوه بر حفظ سلامت روده ها، به كاهش ریسك پوكی استخوان هم كمك می كند؛ پوكی استخوان ناشی از نابودی استخوان ها است كه باعث شكستگی استخوان یك زن از هر سه زن بالا ۵۰ سال در جهان می گردد. «ماتیاس لورنتزون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ سوئد، در این باره می گوید: «زنان مسن بیشتر در معرض پوكی استخوان و شكستگی استخوان قرار دارند. درمان با پروبیوتیك ها می تواند روشی موثر و ایمن در پیشگیری از آغاز پوكی استخوان در خیلی از زنان مسن در آینده باشد.» شكنندگی استخوان ها یا پوكی استخوان ناشی از استخوان های متخلخل و ضعیف است كه می تواند باعث شكستگی آنها در شرایطی نظیر افتادن به زمین شود. طبق اعلام بنیاد بین المللی پوكی استخوان، این مشكل هر ساله باعث بروز شكستگی استخوان در بیش از ۸.۹ میلیون نفر می شود، یعنی هر ۳ ثانیه یكبار یك مورد شكستگی ناشی از پوكی استخوان اتفاق می افتد. در سطح جهانی، یك زن از هر ۳ زن بالا ۵۰ سال شكستگی ناشی از پوكی استخوان را تجربه می كند، در صورتی كه این رقم در مورد مردان با رده سنی مشابه یك نفر به ازای هر ۵ نفر است. در این مطالعه، تیم تحقیق به حدود ۱۰۰ زن سالمند با میانگین سنی ۷۶ سال، در طول یك سال هر روز پودری حاوی باكتری Lactobacillus reuteri ۶۴۷۵ بعنوان باكتری افزایش دهنده سلامت یا دارونما دادند. محققان مشاهده نمودند زنانی كه پودر حاوی باكتری های فعال دریافت كرده بودند در مقایسه با زنانی كه دارونما دریافت كرده بودند تنها نیمی از تراكم استخوانی بدن شان را از دست دادند. 1397/04/06 15:46:44 5.0 از 5 4636 تگهای خبر: دارو , سلامت , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی مصرف روزانه مولتی ویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی