مصرف كم میوه و سبزی عامل مرگ میلیون ها نفر یك مطالعه جهانی نشان داد به گزارش مین فود بررسی ها نشان داده است میلیون ها مورد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی از مصرف ناكافی میوه ها و سبزیجات ناشی می شود. به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، یافته های اولیه یك مطالعه جدید بین المللی حاكیست مصرف ناكافی انواع میوه ها و سبزیجات باعث می شود سالانه میلیون ها نفر بر اثر بیماری قلبی و سكته مغزی جان خویش را از دست بدهند. در این مطالعه برآورد شده كه حدودا از هر هفت مورد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی یك مورد به مصرف كم انواع میوه و از هر ۱۲ مورد مرگ بر اثر این بیماری ها، یك مورد به مصرف ناكافی سبزیجات نسبت داده می شود. در سال ۲۰۱۰ میلادی مصرف میزان ناچیزی از میوه به مرگ نزدیك به ۱.۸ میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی عروقی منجر شده درحالیكه مصرف میزان ناكافی از سبزیجات مرگ یك میلیون نفر را به دنبال داشته است. «ویكتوریا میلر» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشكده علوم تغذیه دانشگاه تافتس آمریكا اظهار داشت: میوه ها و سبزیجات عنصر تعدیل كننده رژیم غذایی هستند كه مصرف آنها می تواند بر مرگ و میرهای قابل پیشگیری در سطح جهان اثرگذار باشد. یافته های بدست آمده نشان دهنده احتیاج به اقداماتی است تا میزان مصرف انواع میوه ها و سبزیجات در جهان افزایش پیدا كند. میوه ها و سبزیجات منبع غنی از فیبر، پتاسیم، منیزیم و آنتی اكسیدان ها هستند كه كاهش فشار خون و كلسترول را به همراه دارند. همینطور این مواد غذایی سلامت و تنوع باكتری های مفید روده را در دستگاه گوارش تقویت می كنند. افرادی كه از میزان بیشتری از این خوراكی ها مصرف می كنند كمتر احتمال دارد گرفتار اضافه وزن یا چاقی شوند و در نتیجه احتمال ابتلای آنان به بیماری های قلبی عروقی كمتر است. به گزارش مدیكال اكسپرس، تاثیر مصرف ناكافی انواع میوه ها و سبزیجات بیشترین پیامد را برای مردم كشورهایی دارد كه مقدار مصرف این نوع خوراكی ها در آنها كمترین میزان است. در كشورهای واقع در جنوب و شرق آسیا، آفریقای سیاه پایین ترین میزان مصرف میوه و بالاترین نرخ مرگ و میرهای ناشی از سكته گزارش شده است. كشورهای آسیای مركزی و اقیانوسیه هم كمترین میزان مصرف سبزیجات را به خود اختصاص داده اند و میزان بالایی از بیماری كرونری قلب در آنها مشاهده می شود. 1398/03/19 15:24:29 5.0 از 5 4842 تگهای خبر: آنتی اكسیدان , اضافه وزن , بیمار , بیماری این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی