ارتباط مصرف شیر و ریسك مبتلا شدن به سرطان سینه محققان ادعا می كنند؛ به گزارش مین فود محققان دریافتند حتی مصرف نسبتا متعادل شیر می تواند خطر سرطان سینه را در زنان تا ۸۰ درصد افزایش دهد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، «گری فریسر» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لومالیندا آمریكا، در اینباره می گوید: شواهد نسبتاً قوی ای نشان داده است كه شیر لبنی علت ابتلاء زنان به سرطان سینه است. مصرف مقدار كم یك چهارم تا یك سوم فنجان شیر لبنی در روز با بالا رفتن خطر سرطان سینه تا ۳۰ درصد مرتبط می باشد. وی در ادامه می افزاید: نوشیدن روزانه یك فنجان شیر با افزایش ۵۰ درصدی ریسك ابتلاء به سرطان سینه مرتبط می باشد. همینطور نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان شیر در روز، این خطر را ۷۰ تا ۸۰ درصد بالا می برد. محققان در این مطالعه، رژیم غذایی حدود ۵۳ هزار زن آمریكای شمالی را تا حدود ۸ سال تحت بررسی داشتند. تمامی زنان در ابتدای مطالعه فاقد ابتلاء به سرطان بودند. در انتهای مطالعه، ۱۰۵۷ مورد جدید سرطان سینه تشخیص داده شده بود. هیچ ارتباطی بین مصرف محصولات سویا و سرطان سینه یافت نشد. اما در مقایسه با مصرف كم شیر یا عدم مصرف شیر، مشخص شد كه مصرف بالا كالری های لبنی و شیر لبنی با بالا رفتن خطر ابتلاء به سرطان سینه مرتبط می باشد. محققان تاكید می كنند هیچ ارتباط قابل توجهی در مورد پنیر و ماست مشاهده نشد. محققان ارتباط بین بالا رفتن خطر سرطان و شیر لبنی را ناشی از وجود هورمون جنسی در شیر لبنی می دانند، چونكه غالباً حدود ۷۵ درصد گاوها در زمان شیردهی، آبستن هستند. سرطان سینه در زنان یك نوع سرطان واكنشی به هورمون است. منبع: مین فود 1399/01/04 15:58:32 5.0 از 5 4213 تگهای خبر: آب , رژیم غذایی , سرطان , شیر این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی