ارتباط رژیم غذایی گیاهی با افزایش ریسك شكستگی استخوان یافته محققان دانشگاه آكسفورد؛ به گزارش مین فود نتایج یک مطالعه نشان داده است که افراد گیاهخوار بیشتر از افرادی که گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند در معرض خطر شکستگی استخوان هستند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، محققان دریافته اند که افراد گیاهخوار که میزان کلسیم و پروتئین کمتری مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که گوشت می خورند، به صورت متوسط ۴۳ درصد بیشتر در معرض شکستگی استخوان قرار دارند. طبق این مطالعه، در بین شرکت کنندگان دارای رژیم غذایی گیاهخواری، در هر ۱۰ هزار نفر در هر ۱۰ سال تقریباً ۲۰ مورد شکستگی وجود داشت. به صورت خاص، گیاهخواران با ریسک بالاتر شکستگی های لگن و پاها و همینطور سایر شکستگی های اصلی محل مانند استخوان ترقوه، دنده ها و مهره ها روبرو می شوند. «تامی تانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آکسفورد، در اینباره می گوید: «بزرگ ترین تفاوت در مورد شکستگی استخوان است بطوریکه این خطر در افراد گیاهخوار ۲.۳ برابر بیشتر از افراد گوشتخوار است.» با این حال، محققان دریافتند که شاخص توده بدنی (BMI)، کلسیم در رژیم غذایی و پروتئین غذایی تا حدی خطر شکستگی در این گروه ها را می کاهد. در این مطالعه، داده های در ارتباط با حدود ۵۵ هزار نفر در بریتانیا بررسی گردید. این افراد به صورت میانگین حدود ۱۷ سال تحت نظر بودند. در مطالعات ابتدایی رابطه بین مصرف کلسیم و پروتئین با سلامت استخوان ها مشخص شده بود. همینطور شاخص توده بدنی پایین هم با ریسک بیشتر شکستگی لگن مرتبط می باشد. طبق تحقیقات، افرادی که رژیم های گیاهی را دنبال می کنند، نسبت به افرادی که گوشت می خورند، پروتئین غذایی کمتری دریافت می کنند و همینطور BMI کمتری دارند. علاوه بر این در افراد گیاهخوار میزان مصرف کلسیم به مراتب کمتر است. 1399/09/15 23:50:33 5.0 از 5 1343 تگهای خبر: رژیم غذایی , سلامت , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود ماهیچه ها خطر مبتلا شدن به دیابت را کم می کنند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۲ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی