تاثیر شیرین کننده های جایگزین در کاهش چاقی و خطر دیابت توصیه محققان كانادایی؛ مین فود: برمبنای یک مطالعه جدید، جایگزین کردن نوشیدنی های شیرین شده با شکر با نوشیدنی های شیرین شده کم یا بدون کالری با کاهش اندک وزن و خطر مبتلاشدن به دیابت مرتبط می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از وب مِد، استفاده از شیرین کننده های جایگزین در نوشیدنی هایی که بطور سنتی سرشار از قند هستند مانند نوشابه، نوشابه های انرژی زا، چای، قهوه، آبمیوه و نوشیدنی های ورزشی، می توانند عوامل خطر مانند شاخص توده بدنی بالا، درصد چربی بدن و چربی خون را کاهش دهند. «جان سیونپایپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورنتو کانادا، می گوید: «راه ایده آل برای جایگزینی نوشیدنی های شیرین، نوشیدن آب تا حد امکان است، اما شیرین کننده های جایگزین مانند آسپارتام، ساخارین و سوکرالوز هم می توانند کمک کنند.» محققان داده های ۱۷ کارآزمایی بالینی را بررسی کردند که نوشیدنی های شیرین شده با شکر، نوشیدنی های شیرین شده کم و بدون کالری و آب را مقایسه کردند. به طور کلی، استفاده از شیرین کننده هایی به جز قند در نوشیدنی ها با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، درصد چربی بدن و چربی خون همراه بود. یافته ها نشان میدهد در مدت متوسط، نوشیدنی های شیرین کم کالری و بدون کالری، جایگزین مناسبی برای آب برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، اما شواهد بیشتری برای دانستن اثرات طولانی مدت آن مورد نیاز است. محققان سفارش می کنند که روزانه بیش از ۹ قاشق چایخوری- حدود ۳۶ گرم یا ۱۵۰ کالری- شکر افزودنی توسط مردان و بیش از ۶ قاشق چایخوری- حدود ۲۵ گرم یا ۱۰۰ کالری- توسط زنان مصرف نشود. محققان اغلب در مورد مزایای شیرین کننده های جایگزین بحث می کنند. مطالعات قبلی نشان داده است که نوشابه رژیمی ممکنست به اندازه نوشابه معمولی برای قلب مضر باشد؛ همین طور نوشیدن دو یا چند نوشیدنی حاوی شیرین کننده های مصنوعی در روز با مشکلات سلامتی مانند حملات قلبی و سکته مرتبط می باشد. اما شیرین کننده های جایگزین می توانند به مردم کمک کنند تا به آرامی مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهند و به سمت مصرف آب حرکت کنند. 1400/12/29 12:53:30 5.0 از 5 742 تگهای خبر: آب , اضافه وزن , چاقی , چربی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان زوار اربعین برای نوشیدن آب منتظر تشنگی نباشند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی