شناسایی ساختار چربی موجود در اشك چشم

شناسایی ساختار چربی موجود در اشك چشم مین فود: تهران- محققان استرالیایی توانستند ساختار نوعی چربی دارای زنجیره بلند را كه در لایه چربی سطح اشك نقش اساسی بر عهده دارد، شناسایی كنند.


به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، لایه چربی اشك، یك لایه میكروسكوپی از چربی است كه روی اشك چشم را پوشانده و مانع تبخیر آن می گردد و این چربی دارای زنجیره بلند، از سفت شدن لایه چربی (ماسیدن) جلوگیری می كند. لایه چربی اشك توسط میبوم كه در زیر پلك قرار دارد، ترشح می گردد.
از مدت ها قبل محققان می دانند كه چربی زنجیره بلند از دو نوع اسید چرب تشكیل شده است، اما نحوه اتصال این اسیدهای چرب تا كنون مشخص نبوده كه آیا این چربی ها به صورت شاخه ای به یكدیگر متصل می شوند یا پیوندهای سر به سر دارند. روش های متداول طیف سنجی هم نتوانستند ساختار این تركیب ها را مشخص كنند.
خوشبختانه محققان در طول دهه گذشته روش های طیف سنجی جدیدی را توسعه داده اند كه راه را برای شناسایی خصوصیت های خاص چربی ها فراهم می آورد. محققان با استفاده از این روش های نوین دریافتند اغلب چربی های دارای زنجیره بلند به صورت سربه سر با یكدیگر پیوند برقرار می كنند.
اكنون محققان در تلاشند تا یك چربی دارای زنجیره بلند را شناسایی كنند كه بتوان از آن بعنوان یك مولفه قطره های چشمی برای جلوگیری از خشك شدن چشم استفاده نمود. گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Lipid Research انتشار یافته است.
علمی (6)**9259**1440


1397/05/19
00:08:23
5.0 از 5
5049
تگهای خبر: چربی , علم
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است