ارتباط رژیم غذایی پرفیبر با ریسك پایین سرطان سینه یافته های تحقیقاتی پژوهشگر ایرانی دانشگاه هاروارد آمریكا؛ به گزارش مین فود رژیم غذایی سرشار از فیبر با كاهش خطر مبتلا شدن به سرطان سینه مرتبط می باشد. به گزارش مین فود به نقل از مهر، تیم تحقیق دانشگاه هاروارد به سرپرستی «مریم فروید»، داده های مربوط به ۲۰ مطالعه مشاهده ای را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند افراد دارای بالاترین میزان مصرف فیبر ۸ درصد كمتر با ریسك ابتلاء به سرطان سینه مواجهند. فیبر محلول با كاهش خطر سرطان سینه مرتبط می باشد و هرچقدر میزان مصرف فیبر بیشتر باشد ریسك ابتلاء به سرطان سینه در زنان در هر سنی كمتر است. فروید در اینباره می گوید: «مطالعه ما نشان داده است شاخص های سبك زندگی نظیر شیوه های قابل اصلاح رژیم غذایی، بر ریسك ابتلاء به سرطان سینه تاثیر دارد. یافته های ما نشان داده است اهمیت رژیم غذایی سرشار از فیبر نظیر میوه، سبزیجات و غلات كامل، بسیار زیاد است.» شایان ذكر است كه یافته های این پژوهش نشان نمی دهند كه مصرف فیبر، مستقیماً خطر ابتلاء به سرطان پستان را می كاهد. برای اثبات این مورد باید یك آزمایش بالینی به شیوه تصادفی صورت گیرد. 1399/01/31 11:47:14 5.0 از 5 3623 تگهای خبر: رژیم غذایی , زندگی , سبزیجات , سرطان این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان ویتامین C کلید سلامت مغز در دوران پیری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی