وعده غذایی سالم تر به معنای بروز سكته و حمله قلبی كمتر است مطالعه جدید نشان می دهد؛ مین فود: طبق نتایج مطالعه جدید، پیروی از یك رژیم غذایی سالم می تواند خطر سكته و حمله قلبی را كم كند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، «ژیلی شان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این زمینه می گوید: «اگرچه هر الگوی رژیم غذایی سالم حاوی ترکیبی متفاوتی از اجزای رژیمی است، اما مطالعه ما نشان میدهد که پیروی از هر نوع رژیم غذایی سالم با کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی مرتبط می باشد.» در این مطالعه بر امتیاز چهار نوع الگوی رژیم غذایی تمرکز شد: شاخص تغذیه سالم ۲۰۱۵؛ رژیم جایگزین مدیترانه ای؛ شاخص رژیم غذایی گیاهی سالم؛ و شاخص تغذیه سالم جایگزین. اگرچه این چهار نوع رژیم غذایی باهم فرق داشتند، اما همگی بر مصرف غلات کامل، سبزیجات، میوه، حبوبات و مغزیجات آجیلی و مصرف کمتر گوشت قرمز و فراوری شده و نوشیدنی های قندی تاکید داشتند. آنها با بهره گیری از داده های مربوط به ۷۵ هزار زن در یک مطالعه، حدود ۹۱ هزار زن در مطالعه دیگر، و بیش از ۴۳ هزار مرد، هر رژیم غذایی را با ریسک بیماری قلبی عروقی مقایسه کردند. در طول چندین دهه پیگیری وضعیت این افراد، پژوهشگران دریافتند افرادی که رژیم غذایی سالمی داشتند در مقایسه با افرادی که همیشه رژیم غذایی سالمی نداشتند، ۱۴ تا ۲۱ درصد کمتر با ریسک بیماری قلبی عروقی روبرو بودند. همه الگوهای سالم غذایی دارای تأثیر مشابه بر کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی بودند. منبع: minfood.ir 1399/04/01 00:37:52 5.0 از 5 3145 تگهای خبر: بیمار , بیماری , تغذیه , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی