نوشابه گازدار احتمال مبتلا شدن به فیبریلاسیون دهلیزی را زیاد می کند مطالعات نشان می دهد؛ به گزارش مین فود، یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن نوشابه های گازدار- قندی یا رژیمی- خطر مبتلا شدن به ضربان نامرتب قلب معروف به فیبریلاسیون دهلیزی را در افراد بالا می برد. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند افرادی که هر هفته دو لیتر یا بیشتر از نوشیدنی های مصنوعی شیرین می نوشند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند. دو لیتر نوشیدنی های شیرین شده با شکر ۱۰ درصد خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی را زیاد می کند. در همین حال، مصرف یک لیتر آب میوه یا آب سبزیجات شیرین نشده در هفته، ۸ درصد خطر را می کاهد. دکتر «نینجیان وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، می گوید: «بر اساس این یافته ها، ما سفارش می نماییم که مردم تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های مصنوعی و شیرین شده با قند اجتناب کنند.» برای این مطالعه، محققان داده های رژیم غذایی و ژنتیکی بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ بزرگسال را که مابین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در مطالعه سلامت بلندمدت بریتانیا ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند. هیچ کدام در زمان ثبت نام در مطالعه فیبریلاسیون دهلیزی نداشتند، اما ظرف یک دوره پیگیری تقریبا ۱۰ ساله، تقریبا ۹۴۰۰ مورد ریتم قلب نامرتب در بین شرکت کنندگان به وجود آمد. فیبریلاسیون دهلیزی شامل لرزش یا انقباضات نامرتب در حفره های فوقانی قلب به نام دهلیز است. این وضعیت خطر سکته مغزی را زیاد می کند، چونکه اجازه می دهد خون جمع شود و به صورت بالقوه در داخل قلب لخته شود. انجمن قلب آمریکا می گوید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی که گرفتار سکته مغزی می شوند دارای فیبریلاسیون دهلیزی هستند. به نظر می رسد سیگار کشیدن خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی را زیاد می کند. سیگاری هایی که بیشتر از دو لیتر در هفته نوشیدنی های شیرین می نوشیدند، ۳۱ درصد بیشتر در معرض خطر قرار داشتند، در حالیکه افزایش قابل توجهی برای سیگاری های سابق یا هیچگاه سیگاری ها مشاهده نشد. به گفته محققان، با این وجود، به نظر می آید ژنتیک هیچ نقشی در ارتباط بین خطر فیبریلاسیون دهلیزی و مصرف این نوشیدنی ها ندارد. وانگ اظهار داشت: «این نوشیدنی ها امکان دارد مقاومت به انسولین را در افراد افزایش دهد که خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را زیاد می کند و دیابت با فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط می باشد.» منبع: مین فود 1402/12/21 08:30:27 5.0 از 5 600 تگهای خبر: آب , رژیم غذایی , سبزیجات , سلامت این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی