بهبود سلامت چشم ها در 6 هفته به گزارش مین فود، اصفهان پژوهشی که اخیرا انجام شده نشان داده است که لوتئین موجود در پسته نقشی حیاتی در حفظ سلامت چشم ها دارد. ازاین رو، مصرف روزانه ۵۷ گرم پسته می تواند طی ۶ هفته سلامت چشم ها را بهبود بخشد. به گزارش مین فود به نقل از ایسنا و به نقل از سی تک دیلی، در پژوهشی که اخیرا در دانشگاه Tufts انجام شده، نشان داده است مصرف روزانه پسته می تواند تأثیر قابل توجهی در سلامت چشم ها داشته باشد. در خلال فرایند مصرف این ماده مغذی، سلامت چشم ها با افزایش تراکم رنگدانه ماکولا (MPOD) تقویت و از چشم ها در مقابل نور آبی و صدمه های در رابطه با افزایش سن محافظت می شود. این تاثیر به سبب لوتئین (lutein)، رنگدانه گیاهی موجود در پسته است که می تواند در جلوگیری از تحلیل ماکولای در رابطه با افزایش سن(AMD) هم موثر باشد. در پژوهش انجام شده، مشخص شد که در مقایسه با رژیم غذایی معمول، افزودن روزانه ۵۷ گرم پسته به رژیم غذایی معمول به مدت ۱۲ هفته، افزایش قابل توجهی در ماکولا (MPOD) افراد میانسال و مسن بوجود آورده است. MPOD بعنوان یک شاخص مهم در سلامت چشم ها، از شبکیه محافظت می کند و با کاهش خطر مبتلا شدن به تحلیل ماکولای در رابطه با افزایش سن (AMD)، که یکی از دلایل اصلی نابینایی در سنین بالا است، مرتبط می باشد. یافته های کلیدی در این پژوهش به شرح زیر است: افزایش MPOD: اشخاصی که روزانه پسته مصرف کردند، تنها بعد از ۶ هفته افزایش قابل ملاحظه ای در MPOD مشاهده نمودند که این تاثیر تا پایان ۱۲ هفته ادامه داشت. منبع طبیعی لوتئین: پسته تنها مغزی است که به صورت قابل ملاحظه دارای لوتئین، آنتی اکسیدانی قدرتمند است که به حفاظت از چشم ها کمک می نماید. پتانسیل جلوگیری از AMD: این مطالعه نشان داده است که مصرف منظم پسته می تواند راهکاری طبیعی برای کاهش خطر مبتلا شدن به AMD فراهم آورد. دکتر Tammy Scott، پژوهشگر و نوروسایکولوژیست بالینی و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: یافته های ما نشان داده است که پسته نه تنها یک میان وعده مغذی است، بلکه می تواند مزایای قابل توجهی برای سلامت چشم ها هم داشته باشد. این امر بخصوص در سنین بالا که خطر اختلال بینایی بیشتر می شود، اهمیت دارد. نقش منحصر به فرد لوتئین در پسته و سلامت چشم ها لوتئین موجود در پسته نقشی حیاتی در حفظ سلامت چشم دارد و با فیلتر کردن نور آبی و بعنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. این مطالعه نشان داد که مصرف پسته، دریافت روزانه لوتئین را تقریبا دو برابر کرده است. این پژوهشگر توضیح می دهد که در این مطالعه، شرکت کنندگان با رژیم های کم لوتئین انتخاب شده بودند و تنها با مصرف روزانه ۵۷ گرم پسته، سطح لوتئین در خون، طی ۶ هفته به سرعت افزایش پیدا کرد. در واقع، با اضافه کردن مقدار اندکی پسته به رژیم غذایی میتوان میزان دریافت لوتئین را افزایش داد که برای حفاظت از چشم ها حیاتی می باشد. وی همینطور اشاره نمود که پسته حاوی چربی های سالم می باشد که امکان دارد سبب بهبود جذب لوتئین در بدن شود. فواید گسترده لوتئین برای سلامتی علاوه بر پشتیبانی از سلامت چشم، لوتئین موجود در پسته امکان دارد به عملکرد مغز هم کمک نماید. دکتر Elizabeth Johnson، پژوهشگر دیگر در این مطالعه، اعتقاد دارد که لوتئین از سد خونی مغز عبور می کند و امکان دارد به کاستن استرس اکسیداتیو و التهاب کمک نماید. همان گونه که در چشم، لوتئین در مغز انباشته می شود و می تواند در کاهش زوال شناختی نقش داشته باشد. مطالعات نشان می دهند که سطوح بالاتر لوتئین با عملکرد شناختی بهتر، همچون حافظه و سرعت پردازش، مرتبط می باشد و پسته را به یک افزودنی پرارزش برای رژیم غذایی سالم در طول عمر تبدیل می کند. منبع: مین فود 1403/08/11 13:45:29 5.0 از 5 493 تگهای خبر: آب , آنتی اكسیدان , چربی , رژیم غذایی این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد غذای ناسالم عامل مرگ ۱ و پنج دهم میلیون نفر در جهان ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۳ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی