با رژیم غذایی مدیترانه ای حافظه را تقویت کنید مین فود: رژیم غذایی مدیترانه ای به سبب توانایی آن در بهبود سلامت قلب و کمک به کاهش وزن افراد معروف است. به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، حال یک مطالعه جدید بر روی موش ها نشان میدهد که این الگوی غذایی همین طور ممکنست موجب تقویت قدرت مغز افراد شود. بر اساس نتایج پخش شده، موش های آزمایشگاهی که با رژیم مدیترانه ای تغذیه شدند، تغییراتی در باکتری های روده شأن مشاهده شد که پژوهشگران با حافظه بهتر و بهبود عملکرد شناختی مرتبط دانستند. «ربکا سولچ اوتایانو»، محقق ارشد از دانشگاه تولان، اظهار داشت: «یافته های ما نشان میدهد که انتخاب های غذایی می توانند با تغییر شکل میکروبیوم روده بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارند». برای این مطالعه، پژوهشگران طی ۱۴ هفته به موش ها رژیم غذایی غنی از روغن زیتون، ماهی و فیبر دادند. سن موش های جوان حدودا برابر با انسان های ۱۸ ساله بود. موش ها در مقایسه با گروه دیگری از موش ها که از رژیم غذایی غربی سرشار از چربی های اشباع شده استفاده می کردند، با افزایش چهار نوع باکتری مفید روده روبرو شدند. به گفته پژوهشگران، این تغییرات در باکتری های روده با بهبود عملکرد در چالش ماز که برای آزمایش حافظه و توانایی های یادگیری موش ها طراحی شده اند، مرتبط می باشد. نتایج نشان میدهد که گروه رژیم غذایی مدیترانه ای انعطاف پذیری شناختی بهتری یا توانایی سازگاری با اطلاعات جدید را نشان میدهد. آنها همین طور حافظه کوتاه مدت بهتری داشتند. این نتایج نشان میدهد که نوجوانان و جوانانی که مغز و بدن آنها هنوز درحال بلوغ است، می توانند تحت تأثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه ای قرار گیرند. اوتایانو اظهار داشت: «یافته های ما نشان میدهد که رژیم غذایی مدیترانه ای یا اثرات بیولوژیکی آن می تواند برای بهبود عملکرد تحصیلی در نوجوانان یا عملکرد کاری در بزرگسالان جوان مورد استفاده قرار گیرد.» وی اضافه کرد: «در حالی که این یافته ها برمبنای مدلهای حیوانی است، بازتاب مطالعات انسانی است که رژیم غذایی مدیترانه ای را با بهبود حافظه و کاهش خطر زوال عقل مرتبط می کند.» محققان می گویند افرادی که می خواهند رژیم مدیترانه ای را دنبال کنند باید: • از روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی بهره گیرند. • مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و غلات کامل مصرف کنند. • ماهی و پروتئین های بدون چربی را بجای گوشت های چرب یا فرآوری شده انتخاب کنند. • مقدار زیادی فیبر را از منابع گیاهی مختلف دریافت نمایند. منبع: مین فود 1403/10/29 11:49:59 5.0 از 5 494 تگهای خبر: تغذیه , چربی , رژیم غذایی , سبزیجات این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی