كاهش ریسك بیماری قلبی با مصرف ماهی های چرب محققان فنلاندی توصیه می كنند؛ مین فود: محققان عنوان می كنند مصرف چهار وعده ماهی چرب در هفته به افزایش میزان كلسترول خوب و پیشگیری از بیماری قلبی كمك می نماید. به گزارش مین فود به نقل از مهر، یافته ها نشان داد ماهی های چرب باعث افزایش اندازه و تركیب لیپید ذرات HDL (كلسترول خوب) در افراد مبتلا به اختلال متابولیسم گلوكز می گردد. همچنین مصرف روزانه ۳۰ ml روغن كاملینا در كاهش ذرات مضر كلسترول بد یا LDL مفید است؛ روغن كاملینا سرشار از اسید آلفا-لینولنیك است كه یك اسیدچرب امگا۳ ضروری به حساب می آید. لیپوپروتئین LDL پیش عامل مبتلا شدن به LDL است. مطالعات قبلی نشان داده اند كه اسیدهای چرب امگا۳ با زنجیره طویل كه در ماهی یافت می شوند دارای تاثیر مفیدی بر اندازه و تركیب لیپوپروتئین هستند. به گفته محققان دانشگاه فنلاند شرقی، هر دو این تغییرات باعث كاهش ریسك بیماری های قلبی-عروقی می شوند. در این مطالعه، تیم تحقیق حدود ۱۰۰ مرد و زن فنلاندی را در رده سنی ۴۰ تا ۷۲ سال كه مبتلا به اختلال متابولیسم گلوكز بودند، مورد بررسی قرار دادند. شركت كنندگان مطالعه به صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند و به مدت ۱۲ هفته خوراكی تعیین شده را مصرف كردند: گروه روغن كاملینا، گروه ماهی چرب، گروه ماهی كم چرب، و گروه كنترل. به گفته محققان، افراد در گروه روغن كاملینا و گروه ماهی چرب دارای میزان بالاتر كلسترول HDL و میزان كمتر كلسترول LDL بودند، اما در گروه مصرف كننده ماهی كم چرب تغییراتی در تعداد، اندازه یا تركیب ذرات لیپوپروتئین مشاهده نشد. 1397/02/08 13:22:30 5.0 از 5 5292 تگهای خبر: كلسترول این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط مصرف ماهی در طول حاملگی برای جنین پرفایده است آب گوجه فرنگی ریسك بیماری های قلبی را می كاهد گنجاندن گردو در رژیم غذایی بهترین راهكار كاهش كلسترول مصرف ۳ عدد تخم مرغ در هفته، خطر مرگ زودرس را زیاد می كند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۱ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی