رژیم غذایی DASH ریسك افسردگی را می كاهد محققان می گویند؛ مین فود: مطالعه جدید نشان داده است رژیم غذایی DASH می تواند ریسك افسردگی را به مرور زمان كم كند. به گزارش مین فود به نقل از مهر، طبق نتایج این مطالعه، افرادی كه میوه، سبزیجات، و غلات كامل مصرف كرده و از رژیم غذایی DASH (شیوه های رژیمی توقف فشارخون بالا) پیروی می كنند در مقایسه با افرادی كه از چنین رژیمی پیروی نمی كنند كمتر در معرض مبتلا شدن به افسردگی قرار دارند. رژیم غذایی DASH بر دریافت مقادیر مناسب مواد خوراكی و مواد مغذی نظیر میوه، سبزیجات، و غلات كامل در كنار محصولات لبنی كم چرب یا فاقد چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، دانه ها و مغزیجات آجیلی تمركز دارد. لورل چریان، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه راش شیكاگو، در این باره می گوید: «افسردگی در افراد مسن و در افراد دارای مشكلات حافظه، فاكتورهای پرخطر عروقی نظیر فشارخون بالا یا كلسترول بالا، یا افراد دچار سكته شایع تر است.» در این مطالعه، ۹۶۴ شركت كننده با میانگین سنی ۸۱ سال سالانه به صورت متوسط برای ۶.۵ سال تحت نظر و ارزیابی بودند. آنها از لحاظ علائم افسردگی مورد بررسی قرار گرفتند و پرسشنامه های در مورد انواع غذاهای مصرفی تكمیل كردند. محققان دریافتند افراد حاضر در دو گروه كه رژیم غذایی شان بیشتر نزدیك به رژیم غذایی DASH بود در مقایسه با افراد دیگر كمتر مبتلا به افسردگی بودند. همچنین احتمال مبتلا شدن به افسردگی در طول زمان در میان افراد دارای بالاترین میزان پیروی از رژیم غذایی DASH، ۱۱ درصد كمتر بود. از سوی دیگر، افرادی كه عموما دارای رژیم غذایی غربی بودند بیشتر در معرض مبتلا شدن به افسردگی قرار داشتند؛ رژیم غذایی غربی سرشار از چربی های اشباع شده و گوشت قرمز و مقادیر كم میوه و سبزیجات است. 1396/12/13 22:33:30 5.0 از 5 5277 تگهای خبر: چربی , رژیم غذایی , سبزیجات , غذا این مطلب مین فود مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابداع آزمایشی جدید برای پیشبینی بیماری تحلیل عضلات محصولات اصلاح ژنتیکی در چه صورت حلال خواهند بود ماهیچه ها خطر مبتلا شدن به دیابت را کم می کنند چرا در میانسالی با کم خوری چاق تر می شویم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۴ دوستان مین فود انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تأکید شورای عالی آموزش و پرورش بر جبران عقب ماندگی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن چه باید درباره ی رفلاکس معده بدانیم هشدار سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد سامسونگ گلکسی S 27 پرو کاربران را ناامید کرد پربحث ترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند جدیدترین ها کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفیدست حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد شروع عملیات اجرائی سه هزار پروژه ورزشی مدارس در استان تهران با طرح میدان همدلی شیرمادر از نوزاد در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند نرمال سازی بمباران مراکز درمانی، تهدیدی برای همه کشورهاست سفارش های طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد ورود هوش مصنوعی به کتاب های درسی تغذیه پدر می تواند بر سلامت نوزاد تاثیر بگذارد زلزله مصر و کمک فناوری داده ها بعنوان یک ابزار دفاع فوری ابداع یک شیوه درمانی کم هزینه برای درمان پوسیدگی دندان خردسالان بدون سوراخ کردن تگها بیمار بهداشت بیماری آب پزشك برنامه رپورتاژ ایمنی